1. Základní principy didaktiky, specifika čínštiny
2. Cílové skupiny studentů, základní metody výuky
3. Postup osvojování čínštiny v kontextu SERR (CEFR)
4. Makro a mikro plán výuky
5. Výukové materiály, elektronické aplikace ve výuce, trendy v jazykové výuce
6. Téma a mikrovýuka: úvod do studia čínštiny
7. Téma a mikrovýuka: fonetika (pinyin)
8. Téma a mikrovýuka: čínské písmo (úvod, aktivní a pasivní znalost)
9. Téma a mikrovýuka: mluvení, poslech (drill)
10. Téma a mikrovýuka: porozumění psanému textu
11. Téma a mikrovýuka: gramatika, slovní zásoba, certifikáty
12. Téma a mikrovýuka: testování, opravování, práce s chybou
13. Organizační stránka výuky (finance, marketing), skupinová reflexe dlouhodobých plánů výuky
Tento kurz poskytne posluchačům teoretické i praktické základy jednoho z nejčastějších způsobů uplatnění studentů sinologie – didaktika čínštiny. Skrze pedagogicko-psychologickou přípravu budou studenti seznámeni s vhodným způsobem předání dosud získaných oborových znalostí.
V rámci kurzu bude studentům také poskytnut prostor pro předvedení nabytých teoretických vědomostí do reálné výukové praxe formou mikrovýukových bloků s následnou skupinovou reflexí. Po absolvování kurzu by měl student chápat výuku jako proces o mnoha proměnných, které bude umět individuálně vyhodnotit a zohlednit při realizaci své výuky.