Zimní semestr:
1. A. Maslow
2. C. R. Rogers
3. V. E. Frankl
4. L. Binswanger a M. Boss
5. G. A. Kelly
6. E. Kretschmer
7. W. Sheldon
8. W. Allport
9. R. B. Cattell a "big five"
10. H. J. Eysenck
11. Teorie učení (thorndike, hull, pavlov, skinner)
12. N. E. Miller A. J. Dollard
13. A. Bandura a W. Mischel Letní semestr:
1. Teorie vývoje
2. Vývojové projeky, sběr a analýza vývojových dat
3. Prenatální vývoj
4. Novorozenec
5. Kojenec
6. Batole
7. Předškolní věk
8. Mladší školní věk
9. Puberta
10. Adolescence
11. Mladá dospělost
12. Střední věk
13. Stáří
Zimní semestr:
V průběhu kursu, navazujícího na Úvod do psychologie kultury, se studenti seznámí s některými kulturně determinovanými klíčovými teoriemi struktury a dynamiky osobnosti. Postupně jsou probíráni humanističtí psychologové (Maslow, Rogers), existenciálně a fenomenologicky orientovaní autoři (Frankl, Binswanger, Boss), teoretici kladoucí důraz na kognici (Kelly), na typy a rysy osobnosti (Kretschmer, Sheldon, Allport, Cattell, Eysenck, McCrae a Costa) a na procesy učení, sociálního učení a sociální kognice (Skinner, Pavlov, Miller a Dollard, Rotter, Bandura, Seligman, Mischel, Markusová).
Letní semestr:
Čtvrtý semestr je věnován vývojové psychologii. Pozornost je soustředěna především na sociální a kulturní podmíněnosti vývoje osobnosti. Samostatné přednášky jsou věnovány problematice vývoje vědomí, self (sebepojetí, sebehodnocení, sebeúcta), inteligence, morálky a osobnosti.