V úvodu se studenti seznamují s historickými názory na imaginaci a s ikonoklasmem západoevropské tradice. Následuje podrobné seznámení s koncepcemi ontogenese imaginace v reprezentativních reduktivních přístupech (psychoanalýza, genetická epistemologie) a v přístupech restitutivních (analytická psychologie, fenomeno-strukturální psychologie).
Pohled na hru je též traktován napřed z historické perspektivy a potom z ontogenetického hladiska v reduktivních (Freud, Piaget, Mead) a restitutivních přístupech (Jung, Mucchielli, Moreno). Třetí okruh je zaměřen na komiku, kde po seznámení s historickými makroteoriemi a se současnými názory na komiku v různých oblastech společenských věd je též věnována pozornost ontogenezi komiky.
Závěr kurzu je věnován kreativní imaginaci se zvláštním z řetelem k ludismům.
Na rozdíl od tradičních senzualistických a intelektualistických východisek podává kurs pohled na kulturu z ohniska imagince.