Charles Explorer logo
🇬🇧

Culture and Mass Communication a+b

Class at Faculty of Arts |
ATKV00047

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Zimní semestr:

1. Úvod do problematiky

2. Vznik moderní společnosti

3. Sociokulturní aspekty procesu modernizace

4. Sociokulturní aspekty procesu modernizace

5. Kulturní změny v moderní společnosti

6. Teoretické koncepty masové společnosti

7. Proces zmasovění

8. Vznik a charakter masové kultury

9. Kritická reflexe masové kultury

10. Kritika kritiky masové kultury

11. Masová komunikace

12. Masová komunikace

13. Resumé * Letní semestr:

1. Úvod do problematiky

2. Média jako technologie masové komunikace

3. Média jako instituce

4. Vztah médií a společnosti

5. Vztah médií a kultury

6. Tisk a jeho sociokulturní funkce

7. Rozhlas a jeho sociokulturní funkce

8. Film a jeho sociokulturní funkce

9. Televize a její sociokulturní funkce

10. Nové informační technologie

11. Role médií v moderní společnosti

12. Role médií v moderní společnosti

13. Resumé a zadání témat semestrální práce

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Zimní semestr:

Předmět je koncipován problémově. Vychází z identifikace klíčových jevů a formulace problémů týkajících se charakteru a změn kultury moderní společnosti souvisejících s vývojem masové komunikace a médií. Zaměřuje se na to, jak jsou tyto jevy a problémy analyzovány a interpretovány v různých společenskovědních disciplínách. Cílem výuky je seznámit studenty s přístupy ke zkoumání a s dosavadním teoretickým zpracováním problematiky formování kultury moderní společnosti v souvislostech s vývojem masové komunikace.

Letní semestr:

Předmět navazuje na studijní předmět Kultura a média a. Jeho obsahem jsou specifické problémy masové komunikace související s vývojem médií a jejich funkcí ve společnosti. Zaměřuje se na analýzu a interpretaci těchto problémů ve společenskovědní literatuře z oboru masové komunikace a teorie médií. Cílem výuky je seznámit studenty s dosavadním teoretickým zpracováním problematiky médií a jejich vlivu na kulturu moderní společnosti, s přístupy k jejímu zkoumání a s možnostmi aplikace získaných poznatků.