* Zimní semestr:
1. Kultura jako proces - možnosti a meze jeho regulace
2. Kulturní politiky - subjekty, objekty, cíle
3. Programové, legislativní a personální instrumenty kulturních politik
4. Ekonomické a institucionální nástroje kulturních politik
5. Ekonomicko právní formy existence kulturních institucí
6. Teoretické koncepty a současné tendence managementu
7. Manažerské funkce a jejich aplikace pro řízení kulturních institucí a projektů
8. Formování strategie kulturních institucí
9. Metody rozhodování
10. Organizace činností a útvarů
11. Vedení lidí
12. Personální práce
13. Kontrola * Letní semestr:
1. Ekonomická povaha kulturních jevů
2. Financování kulturních aktivit
3. Kulturní průmysl
4. Neziskové organizace ve sféře kultury
5. Rozpočet kulturní instituce
6. Kulturní statky a zboží kulturní povahy
7. Kulturní služby
8. Trh kulturních statků a služeb
9. Teoretické koncepty marketingu
10. Formulování marketingové strategie kulturní instituce
11. Průzkum trhu kulturních statků a služeb
12. Public relations kulturních institucí a projektů
13. Fundraising
Cílem výuky je představit studentům kulturu jako proces vzniku, multiplikace, ochrany, distribuce, směny a spotřeby kulturních statků a služeb a seznámit je s možnostmi a mezemi regulovatelnosti různých fází tohoto procesu nástroji kulturní politiky a managementu. Účastníci se seznámí se základními pojmy, hlavními teoretickými koncepty managementu a jejich aplikací ve sféře kultury. Zvláštní pozornost je věnována managementu kulturních institucí s ohledem na konkrétní organizačně právní formy existence.