Charles Explorer logo
🇬🇧

Management and Marketing in Culture a+b

Class at Faculty of Arts |
ATKV00053

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Zimní semestr:

1. Kultura jako proces - možnosti a meze jeho regulace

2. Kulturní politiky - subjekty, objekty, cíle

3. Programové, legislativní a personální instrumenty kulturních politik

4. Ekonomické a institucionální nástroje kulturních politik

5. Ekonomicko právní formy existence kulturních institucí

6. Teoretické koncepty a současné tendence managementu

7. Manažerské funkce a jejich aplikace pro řízení kulturních institucí a projektů

8. Formování strategie kulturních institucí

9. Metody rozhodování

10. Organizace činností a útvarů

11. Vedení lidí

12. Personální práce

13. Kontrola * Letní semestr:

1. Ekonomická povaha kulturních jevů

2. Financování kulturních aktivit

3. Kulturní průmysl

4. Neziskové organizace ve sféře kultury

5. Rozpočet kulturní instituce

6. Kulturní statky a zboží kulturní povahy

7. Kulturní služby

8. Trh kulturních statků a služeb

9. Teoretické koncepty marketingu

10. Formulování marketingové strategie kulturní instituce

11. Průzkum trhu kulturních statků a služeb

12. Public relations kulturních institucí a projektů

13. Fundraising

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem výuky je představit studentům kulturu jako proces vzniku, multiplikace, ochrany, distribuce, směny a spotřeby kulturních statků a služeb a seznámit je s možnostmi a mezemi regulovatelnosti různých fází tohoto procesu nástroji kulturní politiky a managementu. Účastníci se seznámí se základními pojmy, hlavními teoretickými koncepty managementu a jejich aplikací ve sféře kultury. Zvláštní pozornost je věnována managementu kulturních institucí s ohledem na konkrétní organizačně právní formy existence.