Tematické okruhy (vždy zpřítomněné v analýze určité učebnice, čítanky či jiného výukového materiálu):
1. Způsoby psaní (české) literární historie (2 lekce)
2. Výběr literárního učiva, otázka kánonu, populární literatury (1–2 lekce)
3. Národní literatury a jejich role ve výuce (0–1 lekce)
4. Metody analýzy a interpretace literárního díla (2–3 lekce)
5. Výuka literární teorie (1 lekce)
6. Přístupy k výuce literatury (1–2 lekce)
7. Příprava na státní část maturitní zkoušky a „obsahy děl“ (0–1 lekce)
8. Tvůrčí psaní jako téma a jako prostředek literární výuky (0–1 lekce)
9. Podoby a zpracování učebnic; další média – jejich možnosti a limity (prezentace, videa, podcasty) (1–2 lekce)
Seminář si klade za úkol vztáhnout k výukovým příručkám problematiku jednotlivých vymezených tematických okruhů literární historie, literární teorie i didaktiky literatury. Účastníci by tak měli pomocí analýz konkrétn ích učebnic či jiných příruček získávat nejen aparát ke svému budoucímu učitelskému posouzení kterékoliv učebnice, ale také přehled o současné nabídce. Průběžně budou činěny taktéž kratší exkursy do historie psaní učebnic literatury.