1. Psaní soukromých a oficiálních oznámení.
2. Psaní inzerátů.
3. Soukromý dopis. Omluvný dopis.
4. Obchodní a úřední dopis.
5. Anotace lingvistického článku.
6. Anotace literárního článku.
7. Anotace sociologického článku.
8. Anotace historického článku.
9. Vyjádření vlastního názoru na konkrétní lingvistický problém.
10. Vyjádření vlastního názoru na konkrétní literární problém.
11. Vyjádření vlastního názoru na konkrétní sociologický problém.
12. Vyjádření vlastního názoru na konkrétní historický problém.
13. Vypracování menší eseje na téma podle vlastního výběru. *Základní literatura: Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J.: Jak napsat odborný text. Praha
1999. Lapin, V.V. : Metodika napisanija istoričeskogo issledovanija. Moskva, Progress,
2006. Radajev, V. : Kak organizovat´i predstavit´issledovatels´kij projekt. 75 prostych pravil. Moskva,
2001. Veber, R.: Nauka kak professija. In: V. Veber. Izbrannyje proizvedenija. Moskva, Progress,1990. Metodičeskije rekomendaciji po razrabotke kursovych rabot. Moskva, GU- VŠE.
2003.
Cílem semináře je příprava studentů na psaní vlastních odborných, publicistických, administrativních, ale i uměleckých textů. Seminář je zaměřen na rozvíjení schopnosti spisovného písemného projevu v ruském jazyce, tvořivého přístupu a praktických dovedností při psaní textů různých žánrů.
Studenti budou seznámeni se základními principy funkčních stylů, rozšíří si slovní zásobu a budou samostatně sestavovat texty, které budou následně analyzovány. Předmět předpokládá využití teoretických a praktických dovedností získaných v předchozích jazykových seminářích.
Studenti budou po absolvování semináře schopni psát texty na základě prostudovaného a analyzovaného materiálu, vyjádřit svůj názor na problematiku, napsat anotaci článku nebo knihy, využít v písemném projevu všech osvojených gramatických, lexikálních a stylistických prostředků.