Volba tématu. Charakter práce.
Vyhledávání bibliografických podkladů. Bibliografie a jejich sestavování.
Pracovní plán. Obsah jako pracovní osnova.
Vytvoření konečné verze konspektu práce.
Příprava teoretické části práce.
Příprava analytické části práce. Zásady shromažďování a analýzy potřebného materiálu.
Diskuse o vybraných teoret. problémech na základě studia odborné literatury týkající se zvoleného tématu.
Diskuse o vybraných teoret. problémech na základě studia odborné literatury týkající se zvoleného tématu.
Diskuse o vybraných teoret. problémech na základě studia odborné literatury týkající se zvoleného tématu.
Analýza shromážděného materiálu. Vybrané problémy.
Analýza shromážděného materiálu. Vybran é problémy.
Analýza shromážděného materiálu. Vybrané problémy.
Analýza shromážděného materiálu. Vybrané problémy.
Cílem semináře je poskytnout studentům metodologickou a tematickou průpravu pro vypracování bakalářské práce z oblasti synchronní baltské jazykovědy a litevské a lotyšské literatury 19. a 20. století. Seminář bude zaměřen jednak na analýzu jednotlivých částí a aspektů vznikajících bakalářských prací, jednak na praktické písemné zpracování zvoleného (zadaného) tématu bakalářské práce. Tento rozbor či korekce se bude týkat jak koncepce a metodologie bakalářské práce, tak i stylu, formulací a formální stránky psaní odborného textu, včetně bibliografie a způsobu citování. Pozornost bude rovněž věnována práci s odbornou literaturou a zpracovávání dílčích otázek.
Slovanské literatury
Program v LS
Studenti v předstihu odevzdají část (nejlépe 1 ucelenou kapitolu, tj. asi 10 NS) své bakalář./dipl. práce, která bude rozeslána dalším účastníkům kursu. Hlavním bodem programu je tedy jednak vystoupení, v němž student přednese zprávu o rozpracovanosti své práce, posunech v jejím zpracování v porovnání se ZS, popř. problémech, na které narazil apod.
Prezentace práce je zároveň i „nácvikem“ obhajoby jako součásti SZK.
Následuje 2. hlavní bod, diskuse: připomínky, otázky a podněty z pléna k obsahu práce; na podněty student vzápětí reaguje.
Součástí vystoupení může popřípadě být také prezentace odborného textu (na základě vlastního výběru studenta) inspirativního pro práci.
Posluchači se posléze mohou vyjadřovat i ke způsobu prezentace (rétorické stránce vystoupení).