Charles Explorer logo
🇬🇧

Philosophical Basic of Pedagogy

Class at Faculty of Arts |
AXPETMS01

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cíle: rozkrýt filosofické předpoklady pedagogiky jako obecné teorie výchovy člověka. Identifikovat klíčové filosofické konstrukty relevantní pro dějiny výchovných teorií. Analyzovat diskursivní struktury v pedagogické teorii a praxi, antinomickou povahu základních pedagogických otázek a problémy soudobé teorie vzdělání. Promyslet výzvy, které plynou z relativizujícího sociálního kontextu, v němž se dnes pedagogika a výchovná teorie ustavují.

Obsah:

• Význam filosofie pro pedagogiku. Různé podoby filosofické reflexe výchovy

• Paradoxy pedagogického rozumu a jejich reflexe (Kant, Fink, Charbonnel).

• Antinomie školy a problematika cílů školního vzdělávání.

• Základní pedagogické diskursy a jejich vliv na podobu soudobé pedagogické teorie a praxe.

• Idea vzdělání a smysl univerzity.

• Společenské, kulturní a hodnotové poslání školy.