Tematické okruhy v zimním semestru:
1) Literární díla blízká dokumentu (např. Josef Bor, Henryk Grynberg).
2) Heroismus a každodennost (Jiří Weil, Hanna Krall).
3) Holokaust, morálka, Bůh (Tadeusz Borowski, Viktor Fischl).
4) Šoa jako historický obraz i modelové zpodobení totality (Josef Škvorecký, Ladislav Fuks).
5) Nová vlna československého filmu
60. let a holokaust.
6) Šoa jako groteska? (J. R. Pick, Jurek Becker, Arnošt Goldflam).
7) Holokaust očima dítětě a blouda (Henryk Grynberg, Ota Pavel, Jerzy Kosinski, Ladislav Grosman, Imre Kertész, Hana Bořkovcová).
8) Šoa, láska a erotika (Jan Otčenášek, Rudolf Jašík, Arnošt Lustig). Tematické okruhy v letním semestru:
1) Poezie tematizující šoa (např. Jiří Kolář; Jaroslav Seifert; Czesław Miłosz; V. A. Polák; Paul Celan)
1) Osvětimský tábor v dokumentární literatuře a ve fikci (Höss, Vrba, Borowski, Levi)
3) Varšavské ghetto (Abraham Lewin, Adolf Rudnicki: Velikonoce, Czesław Miłosz: Campo di Fiori, Hanna Krall/Leszek Engelman: Stihnout to před Pánembohem; Zofia Nałkowska: Medailony, Władysław Szpilman: Pianista)
4) Holokaust očima viníka (Fuksův Spalovač mrtvol, Posmyszové Pasažérka, Hilsenrathův Nácek a holič, Littellovy Laskavé bohyně)
5) Trauma návratu domů (Adolf Rudnicki, Arnošt Lustig, Primo Levi, Leopold Lahola)
6) Šoa a moderní masmédia, např. komiks (Art Spiegelman)
7) Ženské "psaní" holokaustu (Ruth Klüger, Hana Androniková)
8) Holokaust očima "druhé" a "třetí" generace (Jáchym Topol, Irena Dousková, Radka Denemarková, Max Biller, Ján Johanides).
Dvousemestrový kurz, který pokračuje v letním semestru. Proměny zpracování tématu v literaturách střední Evropy (zejména polské, české, německojazyčné, slovenské a maďarské).