Úvod do pedagogické psychologie; Pedagogická psychologie jako věda
Základní pojmy, vztahy mezi pedagogickými dsciplínami
Metody pedagogické psychologie, jejich význam a použití v praxi
Psychologie výchovy
Současné pojetí výchovy z hlediska pedagogické psychologie, aktuální problémy výchovy
Učení - pojem, definice, druhy, styly učení. Smysluplné učení
Strukturování učiva
Mentální mapování, kognitivní mapy (mind mapping)
Pohotovost k učení, problematika dětí s učením
Psychologie osobnosti učitele, typologie učitele
Pedagogická komunikace s žáky, s rodiči, s dalšími učiteli, psychology
Příčiny neprospívání žáka. (podmíněné osobností žáka,osobností učitele, rodinou, školou)
Školní psychohygiena
Stres ve škole, projevy stresu, důsledky stresových situací
Týrání a zneužívání dětí, psychologická a pedagogická první pomoc
Předmět pedagogická psychologie seznamuje studenty s psychologickýmí úskalími výchovně vzdělávacího procesu, ale i u edukačních činností u nemocných. Pozornost je věnována významným problémům, jako je metodcká činnsot s nemocnými, dalšími osobami.
Je poukázáno na výchovnou a vývojovou problematiku dítěte, faktory, které v nemoci ovlivňují edukační činnost zdravotnického personálu. Předmět se zamýšlí i nad osobností učitele a dalších jedinců, kteří se zabývají edukační činností - sestry, porodní asistentky.