Úvod do předmětu Ergoterapie v pediatrii.
Motorický vývoj dítěte. Fyziologický vývoj úchopu u dětí.
Úvod do hodnocení ergoterapeuta v pediatrii.
Periodizace psychologického vývoje.
Vyšetření reflexů.
Využití hry v ergoterapii u dětí.
Grafomotorika. Nácvik psaní. Pomůcky.
Neurologická onemocnění v praxi ergoterapeuta u dětí: Dětská mozková obrna. Spina bifida. Muskulární dystrofie.
Kazuistiky - MO, SB, MD.
Základy orofaciální stimulace.
Terapeutický přístup: Senzorická integrace. Poruchy senzorické integrace.
Terapeutický přístup: Bobath koncept - základy handlingu.
Anotace předmětu:
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje studenty se základními vyšetřovacími a terapeutickými postupy u vybraných onemocnění v ergoterapii. Důraz je kladen na využití prvků Bobath konceptu, Senzorické integrace a orofaciální stimulace v nápravě motorických, senzorických a kognitivních funkcí u dětí a dospívajících. Student získá znalosti o specifickém přístupu k pacientům dětského věku a využití hry jako terapeutického prostředku v ergoterapii.