Seminář 1
Úvod do předmětu
Anotace:
Cílem úvodního semináře je seznámit posluchače s pravidly písemné komunikace pro kontakt s jednotlivcem a institucí.
Klíčové pojmy:
ČSN 01 6910, úprava písemností psaných na PC, druhy písemností
Seminář 2
Adresy, tituly, oslovování v písemné komunikaci
Anotace:
Seminář je zaměřen na posloupnost informací v adresách, správné oslovování v jednotlivých písemnostech v závislosti na společenské úrovni a pracovního zařazení
Klíčové pojmy: typy adres, vědecké tituly a akademické hodnosti, oslovování ? funkce, titul, jméno
Seminář 3
Normalizovaná úprava písemností psaných do elektronických předtisků organizací
Anotace:
Seznámit posluchače s možnou volbou loga pro jejich organizaci, záhlaví dopisu, evidence jednotlivých písemností, věc a text dopisu v závislosti na obsahu
Klíčové pojmy:
Logo, záhlaví, adresní pole, adresní pásmo, struktura dopisu
Seminář 4
Podpisové právo a razítko
Anotace:
Dodržování kompetencí v rámci pracovního zaměření, význam hranatého a kulatého razítka, podepisování a parafování písemnosti vzhledem k jejich důležitosti
Klíčové pojmy:
Podpisové právo, statutární platnost
Seminář 5
Písemnosti občanů organizacím
Anotace:
Žádosti občanů organizacím, stylizace, úprava, přílohy
Klíčové pojmy:
Žádost, dotaz
Seminář 6
Strukturovaný životopis
Anotace:
Cílem semináře je nabídnou posluchačům kritéria pro zpracování strukturovaného životopisu na PC, vč. doporučujících referencí
Klíčové pojmy:
Strukturovaný životopis, reference
Seminář 7
Závazné písemnosti pro organizace
Anotace:
Objednávka, její náležitosti, pravidla pro úhradu, kupní smlouva, dohoda mezi organizacemi atd.
Klíčové pojmy:
Objednávka, urgence, reklamace
Seminář 8
Propagační písemnosti organizace
Anotace:
Seminář je zaměřen na vlastní propagaci organizace, firmy v tisku, zpracování letáku, inzerátu, nabídkového dopisu.
Klíčové pojmy:
Leták, inzerát, vyžádaná a nevyžádaná nabídka
Seminář 9
Vizitky
Anotace:
Cílem semináře je seznámit posluchače s jednotlivými typy vizitek a nabídnout jim správné způsoby prezentace touto formou
Klíčové pojmy:
Vizitka firemní, osobní, komplimentky
Seminář 10
E-mailové zprávy ? úprava a obsah
Anotace:
E-mailová zpráva, druh komunikace s doporučenými pravidly, digitální podpis.
Klíčové pojmy:
Digitální podpis
Seminář 11
Krátké textové zprávy
Anotace:
Účel a náležitosti textových zpráv ? výhody, nevýhody
Klíčové pojmy:
SMS zprávy
Seminá ř 12
Diplomatický protokol
Anotace:
Osobní dopisy vedoucích pracovníků, slavnostní příležitosti a úprava textu, typy používaných papírů, vůně, keramická pera pro zvací dopisy.
Klíčové pojmy:
Osobní dopis, pozvání, slavnostní příležitosti
Seminář 13
Doporučující dopisy
Anotace:
Cílem semináře je seznámit posluchače s možnostmi navázání kontaktů formou písemné komunikace
Klíčové pojmy:
Doporučení
Seminář 14
Pozvánka
Anotace:
Způsoby a formy pozvání písemnou formou v souvislosti s prezentací organizace, klientelou, zájemci o pořádanou akci, seminář
Klíčové pojmy:
Pozvánka, pozvání
Seminář 15
Prezentace organizace písemnou formou
Anotace:
Obálky, dopisní papíry, barevná typologie a účel jejich používání
Klíčové pojmy:
Okénkové obálky, formáty
Seminář 16
Jednoduché právní listiny
Anotace:
Cílem semináře je nabídnout posluchačům možnosti vytvoření vlastních předtisků pro jednoduché právní listiny
Klíčové pojmy:
Plná moc, zmocnění, dlužní úpis
Prezentace organizace navenek tj. poutače, plakáty. Vizitky a práce s nimi.
Základní propagační materiály, základní typy dokumentů a jejich obsahová a grafická úprava. Žádosti o sponzorské dary. Doporučující dopisy.
Osobní pozvání na akci dané organizace. Jakékoli typy objednávek pro organizace, nabídek, reklamací, pohledávek , závazku atd.
Vedení administrativy v organizaci.