1)Úvod do předmětu, základní didaktické pojmy 2)Pedagogika jako věda, předmět pedagogiky, systém pedagogických disciplín 3)Výchova jako předmět pedagogické vědy, atributy výchovy, sebevýchova 4)Faktory rozvoje lidského individua - dědičnost, prostředí, výchova 5)Organizační formy výuky 6)Organizace didaktického procesu, cíle, obsah, zásady, hodnocení 7)Vyučovací metody, alternativní vyučovací metody 8)Učební pomůcky, moderní technické prostředky vyučování 9)Edukační proces, témata a plány edukace 10)Metody edukace jednotlivce 11)Metody edukace sklupiny 12)Edukační záznam, hodnocení edukace 13)Příprava vlastního edukačního programu z oblasti primární péče, zdravého životního stylu 14)Prezentace vlastního edukačního programu z oblasti primární péče, zdravého životního stylu
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Tvoří nedílnou součást komplexu ošetřovatelských předmětů.
Koncepce předmětu umožňuje studentům získat nejen znalosti, ale především praktické dovednosti v aplikaci různých metod výuky. které lze využít při edukaci pacientů/klientů. Koncepcí a náplní předmětu získají studenti ucelený přehled o edukačním procesu realizovaném u zdravých a nemocných jedinců i skupin.