Kvalita péče: náklady, efektivita, kvalita, solidarita, individuální odpovědnost
Kontinuální zlepšování kvality péče (CQI), celkové řízení kvality péče (TQI)
Systémy řízení kvality péče: ISO
Úloha vrcholového managementu a řízení kvality péče
Centra kvality péče ve zdravotnických zařízeních
Kompetence personálu, specifické znalosti, dovednosti
Odborné postupy a metody: jejich tvorba, porovnávání s výsledky Evidence based medicíně a Advanced Nursing Practice
Bezpečná zdravotní péče
Prevence komplikací, mimořádné události
Etické zásady
Práva pacientů / klientů
Organizace práce, adekvátní dokumentace a komunikace o pacientovi / klientovi, včasného vyšetření, předávání apod.
Vedení zdravotnické dokumentace, ošetřovatelská dokumentace
Vybavení a bezpečnost pracoviště
Standardy kvality péče: kritéria podle nichž se hodnotí kvalita péče, John Commission International (JCI), standardy týkající se pacienta / klienta, standardy pro management zařízení, standardy ošetřovatelské péče
Udržování a rozvoj kvality péče: sebehodnocení, vnitřní management kvality, postupy uplatňované v odborné komunitě a mezi pracovišti navzájem, mechanismy využívané státní správou či poskytovateli finančních prostředků (inspekce, akreditace)
Spokojenost pacientů / klientů s poskytovanými službami, jejich potřeby a preference
Sledování kvality péče, monitorování dostupnosti péče
Indikátory kvality péče: práva pacientů, komplikace, nozokomiální nákazy, reoperace, mortalita, překlady pacientů, sledování spokojenosti pacientů
Akreditace zdravotnických zařízení v ČR: cíl, východiska, akreditační standardy, Spojená akreditační komise ČR
Předmět není vyučován.
Předmět se zabývá kvalitou péče (Quality of Care), kterou lze odvozovat a posuzovat na základě příslušného vzdělání a specifických znalostí a dovedností personálu, dodržování odborných postupů a metod, prevence komplikací a mimořádných příhod, dodržování etických zásad a respektování práv pacienta / klienta, zvládnuté organizace práce, vybavení a bezpečnosti pracoviště. Zabývá se kritérii kvality péče a postupy, které ji zajišťují. Zohledňuje i kvalitu péče z pohledu pacienta / klienta.