Charles Explorer logo
🇬🇧

Health care quality

Class at First Faculty of Medicine |
B01829

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Kvalita péče: náklady, efektivita, kvalita, solidarita, individuální odpovědnost

Kontinuální zlepšování kvality péče (CQI), celkové řízení kvality péče (TQI)

Systémy řízení kvality péče: ISO

Úloha vrcholového managementu a řízení kvality péče

Centra kvality péče ve zdravotnických zařízeních

Kompetence personálu, specifické znalosti, dovednosti

Odborné postupy a metody: jejich tvorba, porovnávání s výsledky Evidence based medicíně a Advanced Nursing Practice

Bezpečná zdravotní péče

Prevence komplikací, mimořádné události

Etické zásady

Práva pacientů / klientů

Organizace práce, adekvátní dokumentace a komunikace o pacientovi / klientovi, včasného vyšetření, předávání apod.

Vedení zdravotnické dokumentace, ošetřovatelská dokumentace

Vybavení a bezpečnost pracoviště

Standardy kvality péče: kritéria podle nichž se hodnotí kvalita péče, John Commission International (JCI), standardy týkající se pacienta / klienta, standardy pro management zařízení, standardy ošetřovatelské péče

Udržování a rozvoj kvality péče: sebehodnocení, vnitřní management kvality, postupy uplatňované v odborné komunitě a mezi pracovišti navzájem, mechanismy využívané státní správou či poskytovateli finančních prostředků (inspekce, akreditace)

Spokojenost pacientů / klientů s poskytovanými službami, jejich potřeby a preference

Sledování kvality péče, monitorování dostupnosti péče

Indikátory kvality péče: práva pacientů, komplikace, nozokomiální nákazy, reoperace, mortalita, překlady pacientů, sledování spokojenosti pacientů

Akreditace zdravotnických zařízení v ČR: cíl, východiska, akreditační standardy, Spojená akreditační komise ČR

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět není vyučován.

Předmět se zabývá kvalitou péče (Quality of Care), kterou lze odvozovat a posuzovat na základě příslušného vzdělání a specifických znalostí a dovedností personálu, dodržování odborných postupů a metod, prevence komplikací a mimořádných příhod, dodržování etických zásad a respektování práv pacienta / klienta, zvládnuté organizace práce, vybavení a bezpečnosti pracoviště. Zabývá se kritérii kvality péče a postupy, které ji zajišťují. Zohledňuje i kvalitu péče z pohledu pacienta / klienta.