blok vstupní požadavky náplň výuky požadavky na domácí samostudium 1. 1) úvod, 2) organizační pravidla, 3) vývoj lékařské terminologie, historický přehled (lekce 1), 4) výslovnost latiny (L. 2), 5) základní principy anatomické terminologie (L. 3, 4), 6) subst. a adj.1. a2. dekl.
(L. 5, 6). 1) výslovnost latiny (L. 2), 2) základní principy anat. term.
(L. 3, 4), 3) subst.1. a2. dekl. (L. 5), 4) adj.1. a2. dekl. (L. 6), 5) subst. 3. dekl. (L. 7). 2. učivo lekcí 2-7 1) cvičný test (nesouvisí se závěrečným hodnocením), 2) oprava testu, procvičování, 3) adjektiva 3. dekl. (L. 8). 1) adj. 3. dekl. (L. 8), 2) subst.4. a5. dekl. (L. 9). 3. učivo lekcí 2 -9 1) cvičný test (nesouvisí se závěrečným hodnocením), 2) oprava testu, procvičování, 3) úvod do klinické a patologické terminologie (řecká slovní zásoba)
(čtyři soubory s řeckou slovní zásobou). 1) řecká slovní zásoba
(čtyři soubory s řeckou slovní zásobou) 4. kompletní obsah skript 1) cvičný test (nesouvis í se závěrečným hodnocením), 2) opakování, individuální konzultace.
Kurz poskytuje studentům základní orientaci v mezinárodní lékařské terminologii, která je postavena na klasické řečtině a latině. V první části se zaměřuje na latinskou anatomickou nomenklaturu. Studenti by ji měli nahlédnout jako logicky a pravidelně fungující systém, jehož ovládnutím lze eliminovat prvek mechanického memorování anatomických názvů. Důraz na anatomickou nomenklaturu je motivován především skutečností, že anatomie patří mezi základní disciplínu společnou všem medicínským oborům a že je paralelně studována v prvním ročníku. Dochází tak k žádoucímu interdisciplinárnímu vztahu, v jehož rámci se výuka anatomie a lékařské terminologie přirozeně doplňují: Anatomie učí studenta o obsahu termínu, lékařská terminologie o jeho jazykové formě a struktuře.
V druhé části kurzu se studenti seznamují s vybranou slovní zásobou řeckého původu. Jedná se o tzv. slovotvorné základy, z nichž je vytvořena řada klinických a patologických termínů. Pomocí znalosti slovních základů jsou studenti schopni snadno analyzovat strukturu kompozitních termínů a interpretovat jejich význam.