Charles Explorer logo
🇨🇿

Supervize odborné praxe 2

Předmět na 1. lékařská fakulta |
B02103

Sylabus

Supervize je zprostředkování nezatíženého náhledu na činnnost při odborné praxi, kterou student vykonává, s cílem vyvarovat se chyb, potvrzení kvality této činnosti a s cílem osobního a profesního růstu. Bude se tak dít v prostředí bezpečném a respektujícím. Základními atributy bude pomoc v praktickém výkonu činnnosti studenta s pacientem / klientem, umožnění náhledu na práci, individuální přístup, dohoda o tom, co che student od supervize získat. Obsah supervize řídí supervidovaný - student, nikoliv supervizor. Variace na balintovskou skupinu - problematika vztahu pacienta / klienta a studenta na odborné praxi, studenta a personálu ve zdravotnickém (sociálním) zařízení, požaduje se aktivní účast, tj. přednesení vlastních případů z praxe.

Pravidla balintovské skupiny:

Výběr případu - student předloží ostatním základní údaje o případu a vylíčí podstatu problému

Hlasováním se vybere jeden případ

Podrobná prezentace případu, problému, co se stalo, co všechno se udělalo, zkusilo atd.

Dotazy studentů ze skupiny

Fantazie za všechny důležité osoby příběhu

Co bych dělal, kdybych byl na místě? (návrhy řešení)

Co skupina přinesla tomu, kdo případ přinesl do skupiny

Tato jednoduchá a dobře promyšlená pravidla umožňují předání maxima zkušeností pro řešení konkrétní sitace. Bálintovská skupina umožňuje studentům vzájemně se podporovat, sdílet své zkušenosti a přispívat si praktickými náměty k řešení problémů a náročných situací, které jejich odbornou praxi (event. studium) provázejí. Práce ve skupině směřuje k lepší orientaci v komplikovaných vztazích. V Bálintovských skupinách se řeší především vztahové problémy.

Anotace

Supervize je zprostředkování nezatíženého náhledu na činnnost při odborné praxi, kterou student vykonává, s cílem vyvarovat se chyb, potvrzení kvality této činnosti a s cílem osobního a profesního růstu. Bude se tak dít v prostředí bezpečném a respektujícím.

Základními atributy bude pomoc v praktickém výkonu činnnosti studenta s pacientem / klientem, umožnění náhledu na práci, individuální přístup, dohoda o tom, co che student od supervize získat. Obsah supervize řídí supervidovaný - student, nikoliv supervizor.