1. Úvod do předmětu, organizace v ýuky, preventivní programy pro děti v MŠ (2./ Ing. Lukáš Kaloš)
2. Systém financování preventivních programů v ČR, ekonomika preventivních prohlídek dospělých, komunikase stomatologe se zdravotními pojišťovnami. (3./ Ing. Jiří Těhan, MBA)
3. Metodika ICDAS, praktická kalibrace pracovní skupiny (4./ MUDr. Erika Lenčová, Ph.D.)
4. Současná preventivní opatření v pedostomatologii, dětské preventivní vyšetření (5./ prof. MUDr. Zděněk Broukal, CSc.
5. Preventivní péče o chrup - zubní kartáček, dětský zubní kartáček, techniky čištění zubů (6./ MUDr. Ladislav Korábek )
6. Preventivní péče o chrup - mezizubní kartáček, technika čištění mezizubních prostor, použití mezizubního kartáčku u dětí (7./ MUDr. Ladislav Korábek)
7. Preventivní péče o chrup - mezizubní vlákno, technika čištění mezizubních prostor vláknem, použití vlákna u dětí, floss pick (8./ MUDr. Ladislav Korábek)
8. Preventivní péče o chrup - jednosvazkový kartáček, individualizovaný výběr pomůcek pro domácí preventivní péči o chrup, význam periodického opakování nácviku technik čištění zubů. (9./ MUDr. Ladislav Korábek)
9. Pedostomatologie z pohledu ekonoma, ekonomika systematických opatření v prevenci zubních onemocnění (10./ Ing. Jiří Těhan, MBA)
10. Čistící workshop, udělení zápočtu, zpětná vazba. (11.) * Praktická část: Aktivní participace studentů na preventivně-vzdělávacím programu občanského sdružení Nechci kazy. Studenti v roli lektorů projektu aktivně vedou výuku předškolních dětí podle metodiky projektu. Studenti provádějí preventivní pedostomatologické prohlídky, při kterých hodnotí zubní kazy dětí dle metodiky ICDAS. * Podmínky udělení zápočtu:
1. Student absolvuje v roli lektora 15 výukových lekcí preventivně-vzdělávacího programu.
2. Aktivní účast na seminářích.
3. Student správně předvede techniky preventivní péče o svůj vlastní chrup.
Předmět je zaměřen na dětskou preventivní péči o chrup a praktickou výuku dětí v mateřských školách. Absolvent předmětu se naučí pečovat o chrup různých věkových skupin, naučí se vhodnou formou motivovat a vzdělávat dětí v oblasti dětské dentální hygieny a prakticky si procvičí hodnocení kariézních lézí podle metodiky ICDAS.