Charles Explorer logo
🇬🇧

Clinical Addictology Overlaps

Class at First Faculty of Medicine |
B02360

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Tématický okruh 1: Projekt a zpráva o činnosti služby, popis činnosti služby, sestavy výkaznictví služby, používané indikátory pro různé typy služby, vztahy mezi výkonností služby a kvalitou služby.

Klíčová slova: Obsah a průběh činnosti služby, kritéria úspěšnosti služby, kritické zhodnocení, výkaznictví služby, indikátory výkonnosti, indikátory kvality, indikátory bezpečí služby. Meze a možnosti porovnání stejných typů služeb. Interpretace ukazatelů v časové řadě. Využití interpretace ukazatelů pro práci s rozpočtem služby, s týmem služby, v síti služeb.

Tématický okruh 2: Hodnocení kvality adiktologických služeb, hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb, hodnocení kvality sociálních služeb, certifikace, Standardy minimální kvality adiktologických služeb.

Klíčová slova: Standardy odborné způsobilosti adiktologických služeb, obecné a speciální standardy, oddíly standardů, průběh šetření, kontext šetření kvality, standardy kvality sociálních služeb, šetření plnění podmínek registrace sociální služby a její kvality.  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět podporuje linii budoucího uplatnění studentů jako vedoucích pracovníků služby, případně jejich uplatnění na pozici úředníků, kteří se zabývají správou a podporou systému služeb. Přináší studentům možnost pracovat s obvyklou sestavou výkaznictví a statistiky různých typů adiktologických služeb.

Učí je samostatně a kriticky posuzovat nabízené adiktologické služby, potencovat jejich možnosti, posoudit ze závěrečných zpráv a sestav výkaznictví služby její výkonnost a efektivitu. Propočítávají se denní využití služby, obložnost, hodnocení "případového nákladu" jednotlivých pracovníků v přímé práci s klientem, další kritéria.

Součástí získaných znalostí jsou i standardy odborné způsobilosti adiktologických služeb. Student by měl být schopen porozumět členění jednotlivých oddílů standardů obecných standardů, porozumět jejich logice a návaznosti na speciální standardy.

Studenti jsou seznámení i s průběhem certifikačních řízení a místního šetření kvality v rámci procesu certifikace.