Místo výuky:
Výuková mísntost kliniky rehabilita čního lékařství, Albertov 7, Praha 2, REHAS 3 (přízemí, Hérova)
Vedoucí předmětu: Mgr. Anna Krulová
Konzultační hodiny: po domluvě
Kontakt: anna.krulova@lf1.cuni.cz
Témata:
• Mezioborová spolupráce s důrazem na plánování, klinické rozhodování a úsudek, řešení problémů v rámci multidisciplinárního týmu
• Efektivní týmová spolupráce v praxi s využitím na problém orientovaného učení
• Chápání a respekt k podstatě, postojům a hodnotám příbuzných zdravotnických profesí
• Efektivní komunikace v týmu
• Vzájemné učení ve skupině
• Case management jako nástroj zefektivnění týmové práce na řešení problémů klienta / pacienta
Interprofesní vzdělávání v rámci rehabilitačního týmu je chápáno jako příležitost, kdy se jednotlivé profese učí společně, navzájem od sebe, nebo o sobě z důvodu podpory spolupráce a poskytnuté kvality péče o pacienta. Jednotlivé profese (lékaři, ergoterapeuti, fyzioterapeuti, sociální pracovníci, psychologové, logopedi, speciální pedagogové, zdravotní sestry, nutriční terapeuti, protetici, posudkoví lékaři, biomedicínští inženýři) spolupracují na diagnostice a terapii pacientů v rehabilitaci. Indikace profesí lékařem je individuální podle potřeb pacientů. Rehabilitační proces je řízená práce interprofesního rehabilitačního týmu. Závěrečná zpráva je sumací všech členů interprofesního týmu. Důležitými nástroji zefektivnění týmové práce je case management a supervize.
V rámci předmětu Interprofesionální rehabilitační tým a case management se studenti seznámí s dalšími principy mezioborové spolupráce, naučí se jak a proč spolupracovat a efektivně komunikovat s ostatními profesemi z oblasti zdravotní, sociální péče a vzdělávání. Studenti si osvojí principy efektivní komunikace v rámci interprofesního týmu s cílem dosažení maximální efektivity terapie a kvality péče o pacienta. Studenti mají možnost komunikovat a učit se, jak vybudovat vzájemný respekt, pochopit chování ostatních studentů a odborníků v souvislosti s podstatou, postoji a hodnotami jejich profese.