Po absolvování předmětu student porozumí základní terminologii, kdy význam slova occupation je možné pojit s více významy:
Ergoterapie (occupational therapy)
Zaměstnávání
Smysluplná činnost
Student v rámci předmětu porozumí vědě v zaměstnávání (ergoterapii)., bude schopen provádět hloubkový průzkum.
V rámci předmětu se studenti seznámí s historickými kořeny vědy a jejího propojení a vztahem s oblastí zaměstnávání - tedy smysluplnou lidskou činností. Předmět bude rozvíjet schopnost žáků udělat komplexní teoretickou analýzu a usnadnit rozhodnutí o vývojové tendenci konceptu v oblasti ergoterapie.
Student bude po skončení předmětu bude:
- umět identifikovat a formulovat vědecké otázky, které se vztahují k práci vědecké perspektivy
- provést analýzu literatury o vybraných aspektech zaměstnávání a převést ji do konceptů v rámci jiných příbuzných věd
- schopen diskutovat o možných aplikacích teoretického konceptu v rámci vědy
Témata:
• Úvod: kritický pohled na vědu a výzkum v ergoterapii, na vědu a výzkum v oblasti zaměstnávání
• Věda o zaměstnávání a pragmatický pohled
• Paradigmata ve vědě a výzkumu v ergoterapii, v oblatio zaměstnávání – možné perspektivy
• Zaměstnávání a ideologie
• Formování možností ve vědě a výzkumu v oblasti zaměstnávání
• Kritický pohled na rizika diskusí, přednášek, a jejich význam při utváření během zaměstnávání
• Možnosti v zaměstnávání: význam socioekonomických a politických faktorů
• Mezinárodní společnosti v ergoterapeutické vědě (ve vědě o zaměstnávání): vývoj vědy o zaměstnávání pomocí dialogů napříč mezinárodních sítí a mezinárodních kultur
• Rovnováha v ergoterapii - zaměstnávání (occupational balance)
• Zaměstnávání, inkluze a participace