* Tematické bloky přednášek:
1. Úvod do pedagogiky, předmět pedagogiky, systém pedagogických disciplín, atributy výchovy sebevýchova. Faktory rozvoje lidského individua - dědičnost, prostředí, výchova.
2. Úvod do didaktiky, základní didaktické pojmy. Organizace didaktického procesu, cíle, obsah, zásady, hodnocení.
3. Organizační formy výuky. Vyučovací metody, alternativní vyučovací metody.
4. Učební pomůcky, moderní technické prostředky vyučování. Edukační proces - fáze edukačního procesu.
5. Témata a plány edukace. Metody edukace jednotlivce, skupiny, komunity. Hodnocení edukace, edukační záznam.
6. Edukace a její specifika v rámci primární péče se zaměřením na prevenci.
7. Specifika edukace u pacientek/klientak gynekologicky nemocných.
8. Specifika edukace u žen v období těhotenství a porodu.
9. Specifika edukace žen v období šestinedělí. * Tematické bloky cvičení:
1. Příklady faktorů ovlivňujících rozvoj lidského individua
2. Příklady cílů didaktického procesu na jejich základě výběr následného obsahu
3. Procvičování jednotlivých vyučovacích metod
4. Příklady výběru učebních pomůcek na základě obsahu edukace
5. Vytváření jednotlivých edukačních plánů
6. Vytváření edukačních plánů v rámci primární péče
7. Vytváření edukačních plánů u pacientek gynekologicky nemocných
8. Vytváření edukačních plánů žen v období těhotenství a porodu
9. Vytváření edukačních plánů žen v období šestinedělí
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Je součástí komplexu předmětů z oblasti dovedností v porodní asistenci.
Je zamě řen na význam vzdělávání, na jednotlivé vyučovací metody, zásady tvorby a prezentace edukačního procesu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách.
Jeho součástí je výchova k reprodukčnímu zdraví.