Kognitivní neurovědy jsou multidisciplinárním oborem, od klinické orientace přes aplikovan ý výzkum až po základní výzkum, s přesahem do řady specializací (neurologie, psychiatrie, neuropsychologie, rehabilitace, neurobiologie, neuroekonomie, paliativní péče). Volitelný předmět je koncipován jako dvousemestrový, teoreticko-praktický; teoretická část je rozvržena do patnácti dvouhodinových bloků seminářů včetně principů neuropsychologického vyšetření a jeho korelace se zobrazovacími metodami (magnetická rezonance, CT,
SPECT, aj.); následně bude probíhat šestnáct hodin praktické výuky formou workshopu a účasti na neurologickém i neuropsychologickém vyšetření pacientů a kazuistických rozborů. Koncepce předmětu umožní jedinečným způsobem nahlédnout možnosti a výhody spolupráce zavedeného multidisciplinárního týmu. Hlavním cílem předmětu je seznámení s podstatou kognitivních neurověd, získání schopnosti orientovat se v neuropsychologickém hodnocení hlavních kognitivních domén (paměť, řeč, frontální funkce, emoce) a v problematice diferenciální diagnostiky demencí, důraz bude kladen i na kritickou četbu textů a práci se zdrojovou literaturou. Účastníci kurzu získají dovednosti v následujících oblastech: schopnost samostatného screeningového vyšetření základních kognitivních funkcí, orientace v základech diferenciální diagnostiky demencí, hodnocení kognitivních funkcí, práce s odbornou literaturou, komunikace s pacienty a rodinnými příslušníky.Praktickým výstupem bude sepsání komentované kazuistiky na závěr kurzu, podpořené relevantními zdroji a doplněné diskusí, s potenciálním cílem prezentace na studentské konferenci nebo zveřejnění v odborném periodiku.