Charles Explorer logo
🇬🇧

Theory of Occupational Therapy

Class at First Faculty of Medicine |
B03093

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Teorie ergoterapie - pojem teorie, proč je teorie v ergoterapii důležitá, východiska ergoterapie, humanismus, teorie učení, Maslow

Client Centred Practise (CCP) - základní východiska, využitelnost, využití v praxi, výhody, nevýhody

Modely a přístupy v ergoterapii - práce s kasuistikami

MOHO (Model lidského zaměstnávání) - teoretický základ - oblasti výkonu zaměstnávání, základní subsystémy, vliv prostředí, aplikace modelu v ergoterapii, nástroje vycházející z MOHO

COMP (Kanadský model výkonu zaměstnávání) - základní východiska, terminologie - CCP, COMP, COPM - definice, princip, součásti výkonu, vztah k ergoterapii, předpoklady pro využití v praxi, praktické využití v praxi, výhody, nevýhody

Ergoterapie - etnické či kulturní menšiny.

Etnické či kulturní menšiny - vztah k ergoterapii, výhody, nevýhody

Modely a přístupy používané v ergoterapii - biomechanické - základní východiska a přístupy, využití v praxi, výhody, nevýhody

Modely a přístupy používané v ergoterapii - neurovývojové - základní východiska a přístupy, využití v praxi, výhody, nevýhody

Modely a přístupy používané v ergoterapii - psychosociální (behaviorální, kognitivně behaviorální, psychoanalytický, humanistický) - základní popis, využití, prostředky a techniky, výhody a nevýhody

KAWA model používaný v ergoterapii - základní východiska, popis jednotlivých částí, výhody, nevýhody, přínos pro ergoterapii, praktické využití v praxi, výhody, nevýhody exkurze

Annotation

Students perfect their knowledge from the subject "Introduction to OT", especially from the point of cross connection between OT theory and OT practices (due to practical exercises). More detailed information will be given about different methods of the data gathering, dilemma of OT concepts and models.

The main goal is that the student obtain the image of theoretical background of OT and the cross connection between OT theory and practices.