Témata pro oba semestry:
- vstupní ergoterapeutické vyšetření - indikace, zásady provedení vyšetření, jednotlivé položky
- vstupní ergoterapeutické vyšetření - přehled metod sběru dat (pozorování, rozhovor, měření, použití nástrojů)
- palpace; antropometrie, výškovo-váhové indexy
- úvod do vyšetření horních končetin, jemná motorika, úchopy
- zásady provádění pasivních pohybů, základy goniometrie
- aktivní pohyb - hodnocení, druhy
- vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubu
- vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu, zápěstí a prstů
- vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubu
- vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubu
- dynamické vyšetření páteře
- chůze a její hodnocení
- lokomoce s kompenzačními pomůckami
- mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny
- kineziologický rozbor, hodnocení postavy a držení těla
- anamnéza
- praktické využití rozhovoru jako metody sběru dat
- praktické využití pozorování jako metody sběru dat (vyš. HK)
- vyšetření horních končetin
- vyšetření taxe, diadochokinézy, třesu a koordinace pohybů
- vyšetření jemné motoriky, vyšetření zaměřené na úchopy
- možnosti vyšetření jemné a hrubé motoriky horních končetin s využitím standardizovaných testů, zásady testování
- možnosti intervence zaměřené na jemnou i hrubou motoriku horních končetin včetně úchopů (včetně využití kreativních technik)
- vyšetření čití na horních končetinách, vyšetření bolesti
- možnosti intervencí zaměřených na čití na horních končetinách a k ovlivnění bolesti
- možnosti vyšetření soběstačnosti, přehled nástrojů pro hodnocení pADL
- vyšetření soběstačnosti (pADL) - Barthel Index
- vyšetření soběstačnosti (pADL) - FIM
- možnosti intervencí zaměřených na pADL
- vyšetření soběstačnosti (iADL), přehled nástrojů pro hodnocení iADL
- možnosti intervencí zaměřených na iADL
- vyšetření zaměřené na volnočasové aktivity, možnosti intervencí zaměřených na volnočasové aktivity
- vyšetření zaměřené na ergonomii při provádění všedních denních, pracovních i volnočasových aktivit
- nástroje pro hodnocení kvality života
- možnosti hodnocení domácího prostředí
- domácí návštěva
- nástroje k hodnocení domácího prostředí
- orientační vyšetření smyslů, percepce; možnosti intervence
- vyšetření psychosociálních funkcí, možnosti intervence
- vyšetření schopnosti komunikace, možnosti intervence
- úvod do kognitivních funkcí a jejich hodnocení (bez využití testů)
- vyšetření kognitivních funkcí pomocí standardizovaných testů
- možnosti intervencí zaměřených na kognitivní funkce
- stanovení silných a slabých stránek pacienta
- stanovení ergoterapeutických cílů a plánů ergoterapie
- závěr zprávy z ergoterapeutického vyšetření a doporučení
- stupňování aktivit vhodných pro terapii konkrétních pacientů
- specifika ergoterapeutického vyšetření u hospitalizovaných osob
- specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s duševním onemocněním
- specifika ergoterapeutického vyšetření a terapie u osob s fatickou poruchou
- specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s poruchou kognitivních funkcí
- specifika ergoterapeutického vyšetření u dětí
- specifika vyšetření se zapojením rodinných příslušníků pacienta
ZS - The course is an introduction to physiotherapy, familiarizes students with basic physiotherapy and anatomical concepts and basic skills of physiotherapy (respiratory physiotherapy, positioning, fitness exercises, relaxation, verticalization, etc.), occupational therapists will use in their practice. // LS - This subject relat high quality with Theory of OT. Students obtain that Theory and practices learning form a lot of skills.
They will be given more informations about different methods of the dates such as observation, interview and so on. The main goal is that the students obtain the image of theoretical background these methods.
How we can the registr of dates and their interpretation.