* Úvod do ergoterapie
- definice ergoterapie
- základní filozofie ergoterapie, smysluplná činnost, význam činnosti pro jedince
- základní terminologie v ergoterapii
- ergoterapeutický proces
- profil profese ergoterapeuta
- možnosti uplatnění ergoterapeutů v ČR a v zahraničí
- profesní organizace ergoterapie
- etický kodex ergoterapeuta, standardy praxe
- ergoterapie - historie a současnost, vývoj profese, vývojová perspektiva - paradigmata
- analýza aktivit, adaptace a stupňování aktivity
- vymezení rolí v týmu, interprofesní tým, spolupráce v týmu
- úvod do ADL (activities of daily living), rozdělení
- úvod do hodnocení pADL a iADL
- pomůcky pro ADL, mobilitu, lokomoci a přesuny
- úvod do terapie zaměřené na pADL, iADL
- organizace osob s disabilitou, organizace pro osoby s disabilitou, abilympiáda, paralympiáda
- úvod do ergoterapie v neurologii
- úvod do ergoterapie u spinálních pacientů
- úvod do ergoterapie v psychiatrii
- úvod do ergoterapie u osob s mentálním postižením
- úvod do ergoterapie v pediatrii
- úvod do ergoterapie v geriatrii
- úvod do ergoterapie v sociálních službách
- úvod do ergoterapie v paliativní péči
- úvod do ergoterapie v komunitní péči
- úvod do předpracovní a pracovní rehabilitace, ergonomie
- volnočasové aktivity z pohledu ergoterapi
* Terapeutické techniky
- různé druhy výtvarných, kreativních, sportovních a herních technik, s nástroji a materiálem potřebným pro vykonávání činností;
- využití jednotlivých činností v léčbě fyzických, mentálních, psychických i smyslových postižení a pacientů různého věku;
- analýza, adaptace a stupňování činnosti;
- plánování terapií se zaměřením na kreativní techniky;
- základy asistování lidem s disabilitou, bezpečnost pacienta při jeho přesunech, mobilitě a lokomoci;
- simulace určitého postižení nebo role terapeuta, aby dokázal lépe porozumět problematice některých typů disabilit.
Students will get elementary informations about the Occupational Therapy itself; will review primary theories and models used in O.T. They will also learn the importance of O.T. and its position in the system of comprehensive rehabilitation.
Students will understand the different O.T. approaches, be able to set the primary therapeutical goals and get acquainted with the group work. They should also get the summary of the possibilities of the use of Occupational Therapist and the situation and problems of people in disabling situation.
Emphasis is placed on practical introduction to the field of occupational therapy through their own experiences and excursions.