Poruchy oběhu, Poruchy respirace, Renální selhání, Poruchy vnitřního prostředí.
Náplní předmětu je hands-on řešení klinických kazuistik v simulovaném klinickém prostředí se zaměřením na porozumění patofyziologickým souvislostem. Cílovou skupinou jsou studenti 3. a 4. ročníku.
Vstupní znalostí je porozumění základním patofyziologickým mechanismům ohrožujícím životní funkce a fyziologickým kompenzačním principům.
Vstupní dovedností je fyzikální vyšetření pacienta a základní monitorování v rozsahu povinné výuky fyziologie ve 2. ročníku. Postupy, kterými studenti kazuistiky ře ší, zahrnují především principy. (např. hypoxie – podání O2; zástava ventilace - náhrada ventilace; hypovolémie - doplnění objemu; bolest - analgézie), nikoliv guidelines postupy
Předmět nevyžaduje znalost farmakologie.
Výhodou tohoto typu výuky je práce v malých skupinách (6 studentů/učitele), možnost udělat chyby beze škody pro pacienta a možnost okamžité konzultace, popřípadě korekce omylů.
Předmět je vhodný zejména pro studenty, kteří uvažují o specializaci na akutní medicínu či internu.
Absolventi předmětu se zájmem o simulační metodu výuky se mohou přihlásit do lektorského kurzu pořádaného každé září fyziologickým ústavem a pomáhat se simulační výukou.