* Obsahové zaměření výuky:
1) Vymezení aplikované pedagogické psychologie (předmět a cíle)
2) Aplikovaná pedagogická psychologie: teorie a aplikace poznatků z psychologie na proces učení se jedince; učení a získávání znalostí - psychologie učícího se jedince
3) Aplikovaná pedagogická psychologie: teorie a aplikace poznatků z pedagogiky, didaktika a metodika
4) Aplikovaná pedagogická psychologie: úloha nutričního terapeuta při zachování a obnově zdraví klienta, poradenství, edukace; obtížné situace v poradenství/edukaci a jejich řešení poradcem/lektorem
5) Edukace jedinců se specifickými potřebami; edukace pacienta/klienta a rodinných příslušníků v oblasti výživy.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a předpokládá aplikaci znalostí získaných v medicínských a sociálních vědách. Obsahem předmětu je propojení poznatků psychologie a pedagogiky na teoretické úrovni a v klinické praxi.
Praktická cvičení jsou zaměřena na aplikaci edukace v klinické praxi. Edukace pacientů a jejich blízkých nutričním terapeutem je nástrojem zajištění lepší účasti pacientů na procesu poskytování zdravotní péče a především pak zachovávání a obnovy zdraví.
Nutriční terapeut se také podílí na provádění, zjištění a analýze potřeb v oblasti vzdělávání a kvalifikaci pracovníků ve vlastním zdravotnickém zařízení v oboru NT. Plánuje a zajišťuje organizaci dalšího vzdělávání různých kategorií pracovníků ve zdravotnictví jak ve vlastních zdravotnických zařízeních, tak i zprostředkovaně v dalších vzdělávacích a zdravotnických zařízeních v problematice výživy.