- Periodizace psychologického vývoje.
- Motorický vývoj dítěte. Fyziologický vývoj úchopu u dětí.
- Úvod do vyšetření a hodnocení ergoterapeuta v pediatrii. Vyšetření reflexů.
- Grafomotorika. Nácvik psaní. Pomůcky.
- Základy orofaciální stimulace.
- Terapeutický přístup: Sensorická integrace - J. Ayres. Poruchy senzorické integrace: dyspraxie, vestibulární poruchy, poruchy taktilního zpracování.
- Terapeutický přístup: Bobath concept - základy handlingu. Základní prvky Bobath konceptu u dětí při nácviku ADL.
- Neurologická onemocnění v praxi ergoterapeuta u dětí: Dětská mozková obrna. Spina bifida. Muskulární dystrofie. Kompenzační pomůcky.
- Neurologická onemocnění - kazuistiky (DMO, Spina bifida, MD).
- Využití hry v ergoterapii u dětí.
- Role ergoterapeuta v komunitní péči u dětí a dospívajících.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje studenty s nejčastěji používanými vyšetřovacími a terapeutickými přístupy u vybraných onemocnění v ergoterapii u dětí.
Důraz je kladen na využití prvků Bobath konceptu, Senzorické integrace a orofaciální stimulace v nápravě motorických, senzorických a kognitivních funkcí u dětí a dospívajících. Student získá znalosti o specifickém přístupu k pacientům dětského věku a využití hry jako terapeutického prostředku v ergoterapii.