Charles Explorer logo
🇬🇧

Speech communication and its disorders in the practice of helping medical professions

Class at First Faculty of Medicine |
B03488

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Řečová komunikace a její poruchy v klinické, sociální a edukační praxi

2. Reflexe vlivu verbální i neverbální komunikace v zdravotnických pomáhajících profesích

3. Ranný vývoj komunikačních schopností dítěte a současné přístupy k jejich stimulací

4. Vývoj artikulačních schopností v předškolním a školním věku a podpora intaktního vývoje

5. Oblast neurovývojových poruch a jejich vliv na vývoj řečové komunikace dítěte

6. Opoždění vývoje řečových schopností a syndrom vývojové dysfázie - časté vývojové, sociální a edukativní znevýhodnění.

7. Poruchy příjmu stavy u dětí a jejich překonávání - souvislosti s kognitivním a motorickým vývojem dítěte

8. Poruchy plynulosti řečového projevu - vývojová, přetrvávající a akcelerovaná symptomatologie u dětí i dospělých osob.

9. Psychogenně podmíněné poruchy komunikace u dětí i dospělých osob

10. Poruchy učení u školních dětí a frekventované koexistující poruchy řečové komunikace

11. Vývojové a získané poruchy hlasu a jejich vliv na řečovou komunikaci

12. Vývojové a získané poruchy sluchu a jejich vliv na řečovou komunikaci

13. Neurogenní získané poruchy u dospělých osob a seniorů - motorické poruchy řečové komunikace

14. Neurogenní získané poruchy u dospělých osob a seniorů - poruchy individuálního jazykového systému člověka

15. Neurogenní získané poruchy u dospělých osob a seniorů - kognitivně - komunikační poruchy

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je zaměřen na ucelené seznámení s problematikou řečové komunikace a jejích poruch. Poskytuje základní vhled do této velmi široké a různorodé problematiky, se zacílením na prezentaci současných poznatků, které jsou zásadní pro porozumění obtížím v kontaktu a snaze o rozvoj terapeutické pomoci dětem i dospělým osobám s vývojově, psychogenně či neurogenně podmíněnými komunikačními poruchami.

Vzhledem k vysoké frekvenci těchto poruch a jejich dopadu na zdravotnickou, sociální i edukativní praxi, jde o oblast, prostupující mezioborově a související s kvalitou života takto znevýhodněných osob.