1. Řečová komunikace a její poruchy v klinické, sociální a edukační praxi
2. Reflexe vlivu verbální i neverbální komunikace v zdravotnických pomáhajících profesích
3. Ranný vývoj komunikačních schopností dítěte a současné přístupy k jejich stimulací
4. Vývoj artikulačních schopností v předškolním a školním věku a podpora intaktního vývoje
5. Oblast neurovývojových poruch a jejich vliv na vývoj řečové komunikace dítěte
6. Opoždění vývoje řečových schopností a syndrom vývojové dysfázie - časté vývojové, sociální a edukativní znevýhodnění.
7. Poruchy příjmu stavy u dětí a jejich překonávání - souvislosti s kognitivním a motorickým vývojem dítěte
8. Poruchy plynulosti řečového projevu - vývojová, přetrvávající a akcelerovaná symptomatologie u dětí i dospělých osob.
9. Psychogenně podmíněné poruchy komunikace u dětí i dospělých osob
10. Poruchy učení u školních dětí a frekventované koexistující poruchy řečové komunikace
11. Vývojové a získané poruchy hlasu a jejich vliv na řečovou komunikaci
12. Vývojové a získané poruchy sluchu a jejich vliv na řečovou komunikaci
13. Neurogenní získané poruchy u dospělých osob a seniorů - motorické poruchy řečové komunikace
14. Neurogenní získané poruchy u dospělých osob a seniorů - poruchy individuálního jazykového systému člověka
15. Neurogenní získané poruchy u dospělých osob a seniorů - kognitivně - komunikační poruchy
Předmět je zaměřen na ucelené seznámení s problematikou řečové komunikace a jejích poruch. Poskytuje základní vhled do této velmi široké a různorodé problematiky, se zacílením na prezentaci současných poznatků, které jsou zásadní pro porozumění obtížím v kontaktu a snaze o rozvoj terapeutické pomoci dětem i dospělým osobám s vývojově, psychogenně či neurogenně podmíněnými komunikačními poruchami.
Vzhledem k vysoké frekvenci těchto poruch a jejich dopadu na zdravotnickou, sociální i edukativní praxi, jde o oblast, prostupující mezioborově a související s kvalitou života takto znevýhodněných osob.