* Struktura výukové lekce:
- Řešení komplexních simulačních úloh včetně debriefingu
- Teoretický vstup
- Tematická diskuse
* Lékařská fyziologie:
- Fyziologie centrální nervové soustavy
- Fyziologie dýchání
- Fyziologie krevního oběhu
- Fyziologie vnitřního prostředí
* Zdravotnické právo:
- Zdravotní služby
- Práva pacienta
- Informovaný souhlas
- Negativní revers
- Mlčenlivost
- Omezovací prostředky
- Zdravotnická dokumentace
* Etika:
- Non maleficence (depersonalizace pacienta)
- Beneficence (hledání dobra)
- Autonomie (dignita pacienta)
- Spravedlnost (újma pacienta)
* Komunikace:
- Pacient a příbuzní - zdravotnický pracovník
- Zdravotnický pracovník - zdravotnický pracovník (předávání informací)
- Týmová komunikace
* Dovednost:
- Provedení EKG
- Zjištění TK - palpačně, auskultačně, oscilometricky
- Zjištění SpO2 pulzním oxymetrem
- Zjištění glykémie glukometrem
- Ventilace křísícím vakem
- Oxygenoterapie (polomaska, nebulizátor)
- Defibrilace pomocí AED i manuálním defibrilátorem
- Podávání léčiv do krevního řečiště
- Zajištění intraoseálního vstupu
- Použití přístroje k automatické srdeční masáži
V letním semestru 23/24 se předmět nevyučuje. fyziologie - zdravotnické právo - etika - komunikace - dovednost:
Předmět je postaven na dvou pilířích: simulační andragogice a kolegiálním vztahu učitel-student. Hlavním zaměřením předmětu je lékařská fyziologie, tedy porozumění fungování lidského organismu v kontextu medicínských priorit. Navazuje na simulační výuku 2. ročníku všeobecného lékařství, případně otvírá toto zorné pole studentům jiných oborů, včetně nelékařských. Při řešení fyziologických simulací akcentuje problematiku zdravotnického práva, etiky a komunikace, tedy staví pacienta do role subjektu, nikoliv objektu zdravotní péče.
Předmět je založen na společném hledání a přemýšlení, nikoliv jednosměrn ém předávání informací.