Struktura výukové lekce:
- Řešení komplexních simulačních úloh včetně debriefingu
- Teoretický vstup
Lékařská fyziologie:
- Úvod do fyziologie
- Determinanty vědomí
- Determinanty dodávky kyslíku
- Determinanty krevního tlaku
- Fyziologie vnitřního prostředí
Komunikace:
- Pacient a příbuzní - zdravotnický pracovník
- Zdravotnický pracovník - zdravotnický pracovník (předávání informací)
- Týmová komunikace
Dovednost:
- Dr. ABC
- Měření krevního tlaku palpačně a auskultačně
- Komunikace s tísňovou linkou (přivolání pomoci)
- Měření glykémie glukometrem
- Umělé dýchání (z plic do plic, křísícím vakem)
- Kardiopulmonální resuscitace
- Práce s AED
- Základy oxygenoterapie
- SBAR
- první pomoc - fyziologie- komunikace - dovednost - -
Hlavním zaměřením předmětu jsou první pomoc a lékařská fyziologie, tedy porozumění postupům první pomoci v kontextu principů fungování lidského organismu. Navazuje na výuku první pomoci v 1. ročníku všeobecného lékařství, a připravuje studenty na výuku v ročníku 2., včetně výuky simulační. Propojením první pomoci a fyziologie podporuje přechod studentů od mentálního modelu laického záchrance (volám o pomoc, vykonávám předepsané
činnosti bez porozumění) k modelu odborníka, jehož rolí je problém řešit (indikovat konkrétní řešení na základě porozumění). Předmět je založen na společném hledání a přemýšlení, nikoliv jednosměrném předávání informací.