Zahajovací seminář zaměřený na definici, spektrum a obecné otázky spojené s hendikepem ve vývojovém období dětství a dospívání. Specifickými tématy, kterým je věnována pozornost z hlediska etiologie, diagnostiky, léčby a zvláště přístupu k výchově a výuce jsou: smyslové poruchy (slabozrakost, slepota, poruchy sluchu, řeči), chronická onemocnění (např. onkologická problematika, chronické selhání ledvin atd.), poruchy časného stadia neuropsychického vývoje (specializovaná neurologická a rehabilitační péče), hipoterapie, abusus drog a kouření, komunikace s hendikepovaným dítětem, práce s rodinou postiženého dítěte s pomocí videotréninku.
Povinně volitelný jednosemestrový kurz určený pro 3. nebo 4. ročník.
Kurz představuje mnohostranný pohled na životní omezení, vývojové a výukové potřeby jedinců, trpících specifickou vrozenou nebo získanou vadou, onemocněním nebo návykem. Jednotlivá témata jsou zaměřena zvláště na prezentaci aktuálně dostupných pomůcek nebo metod, sloužících k řešení tíživé životní situace, především s výhledem uplatnění v dospělosti.