Vymezení poradenství a edukace v ošetřovatelstv í (předmět a cíle základní pojmy a kontext, interdisciplinarita)
Faktory ovlivňující průběh a výsledky poradenského procesu a edukace. Faktory související s učícím se jedincem, faktory související se situací, v níž edukace probíhá; faktory související s učivem; činitelé související s osobností edukátora/poradce.
Teoretické minimum - učení a učení se jako proces
Psychické procesy a stavy (práce s pamětí, koncentrace pozornosti jako základ efektivní edukace; tvořivost a její rozvíjení); Psychologie učení a principy učení jednotlivých věkových kategoriíí pacientů; Psychologie učení dospělých (motivace ve vzdělávání dospělých, učební (studijní) styly, metody učení); Hodnocení a zpětná vazba.
Metodicko-didaktické aspekty edukace
Didaktická struktura edukačního procesu v teorii a klinické praxi
Sociálně- psychologické aspekty poradenství
Způsoby práce s klientem/pacientem: Systemický přístup a koncept pomoci a kontroly; Na řešení orientovaný přístup/SFA; zakázkový model; koučování
Aplikace poznatků teorie na klinickou praxi
Jedinci se speciálními potřebami a edukace, edukace rodinných příslušníků
Edukační proces a poradenství v ošetřovatelské praxi
Možnosti využití edukace a poradenství v různých oblastech života, v průběhu životní dráhy, spolupráce s dalšími odborníky a institucemi
Poradenství a edukace v ošetřovatelství je volitelný předmět, ve kterém student získává rozšiřující znalosti o problematice edukace pacienta a rodinných příslušníků. Rozsah předmětu je celkem 30 vyučovacích hodin, výuka probíhá v 3 hodinových blocích.
Předmět je ukončen zápočtem. Předmět je zařazen ve 3. ročníku a navazuje na vědomosti, které student získal v předmětu Pedagogika v ošetřovatelství.