Charles Explorer logo
🇬🇧

?

Class at Third Faculty of Medicine |
CCOCB0010

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vymezení poradenství a edukace v ošetřovatelství (předmět a cíle základní pojmy a kontext, interdisciplinarita)

Faktory ovlivňující průběh a výsledky poradenského procesu a edukace. Faktory související s učícím se jedincem, faktory související se situací, v níž edukace probíhá; faktory související s učivem; činitelé související s osobností edukátora/poradce.

Teoretické minimum - učení a učení se jako proces

Psychické procesy a stavy (práce s pamětí, koncentrace pozornosti jako základ efektivní edukace; tvořivost a její rozvíjení); Psychologie učení a principy učení jednotlivých věkových kategoriíí pacientů; Psychologie učení dospělých (motivace ve vzdělávání dospělých, učební (studijní) styly, metody učení); Hodnocení a zpětná vazba.

Metodicko-didaktické aspekty edukace

Didaktická struktura edukačního procesu v teorii a klinické praxi

Sociálně- psychologické aspekty poradenství

Způsoby práce s klientem/pacientem: Systemický přístup a koncept pomoci a kontroly; Na řešení orientovaný přístup/SFA; zakázkový model; koučování

Aplikace poznatků teorie na klinickou praxi

Jedinci se speciálními potřebami a edukace, edukace rodinných příslušníků

Edukační proces a poradenství v ošetřovatelské praxi

Možnosti využití edukace a poradenství v různých oblastech života, v průběhu životní dráhy, spolupráce s dalšími odborníky a institucemi

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Poradenství a edukace v ošetřovatelství je volitelný předmět, ve kterém student získává rozšiřující znalosti o problematice edukace pacienta a rodinných příslušníků. Rozsah předmětu je celkem 30 vyučovacích hodin, výuka probíhá v 3 hodinových blocích.

Předmět je ukončen zápočtem. Předmět je zařazen ve 3. ročníku a navazuje na vědomosti, které student získal v předmětu Pedagogika v ošetřovatelství.