1. Základní pojmy teorie ošetřovatelství.
2. Charakteristika a struktura modelů3. Biomedicínský model péče.
4. Model Virginie Hendersonové. Základní principy ošetřovatelské péče.
5. Model každodenních činností M. Roper, A. Tierney, W. Logan
6. Model M. Gordonové. NANDA.7. Teorie deficitu sebepéče D. Oremové.8. Model transkulturní péče M. Leiningerové.
9. Modely péče. J. Watson.
10. Model FN Letní semestr:
1. Ošetřovatelský proces jako metoda práce, posouzení potřeb pacienta, hodnoticí techniky a nástroje2. Formulace ošetřovatelské diagn ózy, stanovení cílů, kritéria hodnocení cílů
3. Seřazení ošetřovatelských diagnóz podle priorit, kdy jsou ?potenciální? diagnózy ?aktuální?, plánování ošetřovatelské péče
4. Realizace ošetřovatelského plánu, organizace práce, delegování
5. Hodnocení účinnosti ošetřovatelské péče, dokumentování poskytované péče
Předmět v zimním semestru seznamuje s vývojem ošetřovatelské teorie 19. a 20. století a vytváří tak předpoklady pro pochopení současného ošetřovatelství. Praktické zvládnutí vybraných ošetřovatelských modelů je předpokladem pro zvládnutí případové studie v bakalářské práci.
V letním semestru je náplní předmětu ošetřovatelský proces. Studenti se seznámí s koncepcí ošetřovatelského procesu a získají dovednosti důležité k tomu, aby mohli plánovat, realizovat a hodnotit ošetřovatelskou péči.