1. Fitness
- aerobik
- body styling
- P class
- body form
- posilování
- spining
- kondiční trénink
- strečink
2. Plavecké formy
- plavání
- výuka neplavců
- záchrana tonoucího
3. Individuální sporty
- tenis
- stolní tenis
- squash
- golf
4. Kolektivní míčové hry
- volejbal
- basketbal
- fotbal
- florbal
Z každé oblasti je teoretická přednáška (seminář) spojená s diskuzí. V poslední hodině je začleněn hodnotící seminář s uplatněním zpětné vazby a evaluace od studentů.
Hodnocení pohybových aktivit:
- vývoj motorických schopností
- sporty a cvičení
- vhodné (možné použít i ke kompenzaci a regeneraci)
- běžné (nutná kompenzace)
- kontraindikované
- energetický výdej
- fyziologické hodnoty
- pásma zatížení
- monitorování (sporttestry)
- společenská hlediska
- obliba (momentální tendence)
- uskutečnitelnost (počet nutných hráčů)
- ekonomická dostupnost
- psychologická hlediska
- individuální (emoční prožitky)
- vztahy v kolektivu (koheze)
- zranění
- předcházení úrazům
- rehabilitační cvičení
- překlanující sporty (indikované po zranění)
- kontraindikace x indikace
Due to the measures of the Rector of Charles University, the Ministry of Health of the Czech Republic and the Government of the Czech Republic, the practical teaching of our workplace will take place only by distance learning until further notice.
\r\nCurrent INFO - website ÚTV 2. LF UK https://www.lf2.cuni.cz/ustav-telesne-vychovy-2-lf-uk
\r\nSports:
1. Fitness
- aerobics
- body styling
- P class
- body form
- weight lifting
- spining
- conditional training
- streching
2. Swimming
- swimnming
- non swimmers
- drawning rescue
3. Individual sports
- tennis
- table tennis
- squash
- golf
4. Games
- voleyball
- basketball
- football
- floorball
Each section is divided into 6 lessons - at least one of them is theoretical seminar, first lesson - theoretical - is entrance into the subject and the last one is evaluative.
Sport activities - development
- sports and exercises
- exercises for compensation and regeration
- contraindication
Outlay of energy - physiology value
- zones of load
- sporttesters
Social point of view - popularity
- economical affordability
- availability
Psychological point of view - emotion
- team relation
Injury - prevention
- rehabilitation
indication x contraindication
Vzhledem k opatřením rektora UK, MZ ČR a vlády ČR praktická výuka našeho pracoviště bude probíhat do odvolání pouze distanční formou.
Aktuální INFO – webové stránky ÚTV 2. LF UK https://www.lf2.cuni.cz/ustav-telesne-vychovy-2-lf-uk ybrané oblasti sportů: 1. Fitness - aerobik - body styling - P class - body form - posilování - spining - kondiční trénink - strečink 2. Plavecké formy - plavání - výuka neplavců - záchrana tonoucího 3. Individuální sporty - tenis - stolní tenis - squash - golf 4. Kolektivní míčové hry - volejbal - basketbal - fotbal - florbal Z každé oblasti je teoretická přednáška (seminář) spojená s diskuzí. V poslední hodině je začleněn hodnotící seminář s uplatněním zpětné vazby a evaluace od studentů. Hodnocení pohybových aktivit: - vývoj motorických schopností - sporty a cvičení - vhodné (možné použít i ke kompenzaci a regeneraci) - běžné (nutná kompenzace) - kontraindikované - energetický výdej - fyziologické hodnoty - pásma zatížení - monitorování (sporttestry) - společenská hlediska - obliba (momentální tendence) - uskutečnitelnost (počet nutných hráčů) - ekonomická dostupnost - psychologická hlediska - individuální (emoční prožitky) - vztahy v kolektivu (koheze) - zranění - předcházení úrazům - rehabilitační cvičení - překlanující sporty (indikované po zranění) - kontraindikace x indikace
Vzhledem k opatřením rektora UK, MZ ČR a vlády ČR praktická výuka našeho pracoviště bude probíhat do odvolání pouze distanční formou.
Aktuální INFO – webové stránky ÚTV 2. LF UK https://www.lf2.cuni.cz/ustav-telesne-vychovy-2-lf-uk
Předmět je rozdělen do čtyř tématických oblastí:
- fitness,
- plavecké sporty,
- individuální sporty,
- koletivní míčové hry.
Vývojové členění:
- u dětí stimulace harmonie pohybového systému včetně kompenzace jednostranného zatěžování ve škole,
- u dospělých přihlížíme k charakteru zaměstnání a míře fyzické zdatnosti,
- v průběhu stárnutí pak vyhledáním optimálních pohybových vzorců udržovat odpovídající fyzickou a mentální aktivitu.
Vztahy hledáme v možném rozvoji pohybových schopností a ve zdokonalování speciálních pohybových dovedností.
V teorii se snažíme o posouzení vhodnosti jednotlivých pohybových aktivit. Ukazujeme kompenzační cvičení odstraňující dílčí negativní působení. Vymezujeme kontraindikace z hlediska věkových zvláštností, zdravotního oslabení a poúrazových stavů či akutních onemocnění.