ZS
Pojem, definice supervize a možnosti jejího uplatnění v pomáhajících profesích - praktická aplikace supervize v kontextu ošetřovatelství a zdravotně-soci ální oblasti.
Hranice supervize a její přesahy (koučing, mentoring, tutoring, poradenství, terapie).
Etické aspekty supervize
Kontrakt a smlouva o supervizi.
Funkce supervize - podpůrná, kontrolní a rozvojová supervize.
Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami.
Formy supervize
Individuální supervize a skupinová supervize.
Případová supervize - Balintovská skupina.
Týmová supervize
Managerská supervize, supervize jako součást řízení lidských zdrojů.
Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami.
LS
Teoretické koncepty, techniky a základní přístupy v supervizi.
Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami.
Struktura supervizního rozhovoru.
Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami.
Klinická supervize-firemní kultura, klíče k úspěchu a rizika související se zavedením supervize do organizace.
Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami.
V rámci tohoto předmětu studenti získávají teoretické vědomosti o supervizi a praktické zkušenosti se supervizí jako součástí profese zdravotní sestry. Předmět navazuje na poznatky, které mají studenti ze základních i aplikovaných psychologických disciplin,komunikace, etiky a především pak vlastní klinické praxe.Supervize je prostorem pro profesionální reflexi.
Základní metodou práce je rozhovor s využitím vlastních zkušeností studentů, zvyšující studentovu schopnost reflexe vlastní práce a sebereflexe. Pozornost se věnuje vytváření potřebných profesionálních kompetencí ve vztahu k pacientům/klientům a ostatním pracovníkům i kompetencí významných z hlediska pracovního výkonu.
Z hlediska významu pro rozvoj profesionální odpovědnosti a rozvoje dovedností a znalostí sester je v rámci předmětu kladen důraz na posilování komunikativních, personálních a sociálních (interpersonálních) kompetencí.Supervize probíhá ve skupině maximálně 10 - 12 studentů. Bloková výuka (3 hod).