* Obsahové zaměření přednášek a seminář ů:
Výuka probíhá formou přednášek, seminářů, kasuistických seminářů s důrazem na výuku základů neurologického vyšetření a rozvíjení klinických dovedností u lůžka. Studenti se při seminářích a stážích seznamují se standardními diagnostickými a léčebnými postupy u nejdůležitějších chorob nervového, hybného a opěrného systému a s jejich projevy v dětství a dospělosti. Velká pozornost je věnována akutními stavům v neurologii, zejména péči o pacienty s mozkovými cévními příhodami a záchvatovými chorobami a vývojovým aspektům. Výuka se zaměřuje na choroby a vývojové vady nervového systému u novorozenců a dětí, na demyelinizační, zánětlivé a neurodegenerativní choroby dětského a dospělého věku. Velká pozornost je věnována i problematice kognitivních poruch, demencí, extrapyramidových onemocnění a neurogeriatrii. Choroby nervově-svalového aparátu jsou přednášeny v souladu s novými poznatky neurogenetiky, molekulární biologie a neurofyziologie. Úvod do diagnostiky a léčby bolestivých stavů je zaměřen na bolesti hlavy a myoskeletální a páteřní onemocnění. Prakticky je zaměřena výuka věnovaná poruchám rovnováhy a mezioborovým souvislostem závratí a jejich léčbě a rehabilitaci. Otázkám komunikace, psychosomatickým aspektům neurologie a přínosu klinické psychologie pro komplexní diagnostickou a léčebnou péči v neurologii jsou věnovány semináře za účasti klinického psychologa.
Výuka neurologie seznamuje studenty se základy vyšetřovacích a léčebných metod v neurologii. Je zaměřena na nejzávažnější choroby nervového, pohybového a opěrného systému v dětství, dospívání a dospělosti a seznamuje s postupy běžnými v lékařské a ošetřovatelské praxi.
Výuka klinické neurologie vychází z vývojových aspektů a z nových poznatků neurovědních a příbuzných oborů, přičemž je věnována pozornost mezioborovým vztahům se zaměřením na neurologii dětského i dospělého věku..