* Obsahové zaměření přednášek a seminář ů:
Výuka probíhá formou přednášek, seminářů, kasuistických seminářů s důrazem na výuku základů neurologického vyšetření a rozvíjení klinických dovedností u lůžka. Studenti se při seminářích a stážích seznamují se standardními diagnostickými a léčebnými postupy u nejdůležitějších chorob nervového, hybného a opěrného systému a s jejich projevy v dětství a dospělosti. Velká pozornost je věnována akutními stavům v neurologii, zejména péči o pacienty s mozkovými cévními příhodami a záchvatovými chorobami a vývojovým aspektům. Výuka se zaměřuje na choroby a vývojové vady nervového systému u novorozenců a dětí, na demyelinizační, zánětlivé a neurodegenerativní choroby dětského a dospělého věku. Velká pozornost je věnována i problematice kognitivních poruch, demencí, extrapyramidových onemocnění a neurogeriatrii. Choroby nervově-svalového aparátu jsou přednášeny v souladu s novými poznatky neurogenetiky, molekulární biologie a neurofyziologie. Úvod do diagnostiky a léčby bolestivých stavů je zaměřen na bolesti hlavy a myoskeletální a páteřní onemocnění. Prakticky je zaměřena výuka věnovaná poruchám rovnováhy a mezioborovým souvislostem závratí a jejich léčbě a rehabilitaci. Otázkám komunikace, psychosomatickým aspektům neurologie a přínosu klinické psychologie pro komplexní diagnostickou a léčebnou péči v neurologii jsou věnovány semináře za účasti klinického psychologa.
Syllabus is focused on serious diseases of nervous and movement systém in childhood and in adulthood. It is based on the developemental aspects of nervous systém and respect needs of primary health care.
Teaching neurology consist of seminars, case studies and bedside clinical skills.