* Zdůvodnění: v příslušné odborné lékařské literatuře jsou pohybové aktivity vždy označovány jako nedílná součást primární i sekundární prevence různých chorob; typickým příkladem jsou choroby srdce a cév, se zvláštním zřetelem k ischemické chorobě srdeční (viz např. doporučení České kardiologické společnosti); popis doporučovaných pohybových aktivit je však vesměs velmi povrchní, základním hodnotícím kriteriem jsou fyziologické hodnoty, výběr sportů postrádá pestrost a specifičnost; nejsou podrobněji zdůvodněna doporučení dílčích činností nebo pohybů; důraz je kladen především na kontraindikace.
* Důvody v ontogenezi: u dětí jako stimulace harmonického rozvoje jednotlivých systémů, včetně kompenzace jednostranného zatěžování ve škole; u dospělých s přihlédnutím k charakteru zaměstnání a míře fyzické zdatnosti; v průběhu stárnutí pak vyhledáním optimálních pohybových vzorců udržovat odpovídající fyzickou a mentální aktivitu.
* Dílčí cíle PAPP: zařadit pohybové aktivity do denního režimu studenta; kompenzovat sedavý způsob života; zabránit poklesu fyzické zdatnosti; získat pohybové dovednosti, využitelné jak v lékařské praxi, tak v soukromém životě; přispět ke zlepšení sociálních vztahů v ročnících a studijních skupinách.
* Rozdělení sportů pro výuku pohybových aktivit v primární prevenci: 1/ individuální sporty; 2/ kolektivní sportovní hry; 3/ plavecké sporty, plavání neplavců a záchrana tonoucího; 4/ fitness.
Začlenění pohybové aktivity, uplatňované v primární a sekundární prevenci různých onemocnění, do teorie a praxe výuky tělesné výchovy posluchačů lékařských fakult, s cílem poskytnout studentům maximum nezbytných informací, potřebných v klinické praxi. Posluchač lékařské fakulty - budoucí lékař nebo fyzioterapeut - se ve své praxi bude muset vyjadřovat k pohybovým aktivitám a sportovním činnostem z hlediska jejich indikace a kontraindikace a měl by být proto teoreticky i prakticky seznámen s jejich možným vlivem na organismus.