OBSAHOVÉ ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘŮ:
- Zařazení didaktiky ošetřovatelství mezi pedagogické disciplíny.
- Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí v ošetřovatelství.
- Výukové cíle, jejich taxonomie a možnosti využití v ošetřovatelství.
- Organizační formy výuky.
- Výukové metody. RWCT metody.
- Materiální didaktické prostředky v ošetřovatelství.
- Projektování, realizace a evaluace výuky.
- Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.
- Hodnocení výsledků výuky.
- Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Je zaměřen na získání základních vědomostí z oborové didaktiky a jejich využití v práci sestry a při působení sestry v oblasti kvalifikačního a celoživotního vzdělávání.
Rozšiřuje poznatky z oblasti výchovy a sebevýchovy a objasňuje vlivy, které přispívají k formování osobnosti. Seznamuje se zásadami efektivní výuky a hodnocení její účinnosti.