OBSAHOVÉ ZAMĚŘENÍ:
PŘEDNÁŠKY:
- Úvod do managementu – pojetí managementu a jeho vývoj ve 20. století;
- Průřezové činnosti managementu I – rozhodování, plánování, organizování;
- Průřezové činnosti managementu II – řízení implementace, kontrola a informační systémy v manažerské práci;
- Profil manažera – manažerské dovednosti;
- Základní ekonomické pojmy – výnosy, náklady a hospodářský výsledek; tvorba rozpočtu;
- Marketing ve zdravotnictví, podstata marketingu, marketing služeb, marketingové nástroje a druhy marketingové komunikace;
- Personální management I – personální řízení a personální činnosti, analýza práce a tvorba pracovních úkolů, personální plánování;
- Personální management II – získávání, výběr a přijímání zaměstnanců, řízení výkonu a hodnocení zaměstnanců, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců;
- Firemní kultura a identita ve zdravotnictví;
- Management změn.
SEMINÁŘE:
- Úvod do managementu kvality ve zdravotnictví;
- Systémy hodnocení kvality ve zdravotnictví – akreditace zdravotnických zařízení (SAK ČR, JCI, MAGNET), možnosti implementace norem řady ISO ve zdravotnictví;
- Management rizik ve zdravotnictví;
- Audit;
- Time management;
- Interakce a komunikace v rámci organizace, rozhodování a řízení konfliktů;
- Projektové řízení;
- Metody a techniky strategického managementu (též MNG) I – cyklus a systém strategického ř ízení, finanční analýza, teorie hodnoty, benchmarking, analýza zdrojů a kompetencí organizace;
- Metody a techniky strategického MNG II – analýza SWOT, SPACE, PEST, metoda VRIO, BSC a cílových nákladů.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje se základy moderního managementu v oblasti materiálních a personálních zdrojů, vytvářením strategií řízení kvality v systémech zdravotní a sociální péče.
Studenti se naučí teorii řízení kvality, metodikám vypracování standardů ošetřova¬telské péče a metodám auditní činnosti.