Obsahové zaměření výuky:
Úvod do oboru, vnitřní prostředí, homeostáza, základní principy reaktivity organismu.
Základy obecné neurofyziologie a funkce centrálního nervového systému (řízení hybnosti, paměť, vyšší nervové funkce). Fyziologie smyslů: zrak, sluch, vestibulární apar át.
Fyziologie kardiovaskulárního systému: elektrické a mechanické vlastnosti myokardu, fáze srdečního cyklu, zevní projevy srdeční činnosti, EKG, srdeční výdej, proudění krve cévami, tvorba tkáňového moku, regulace krevního oběhu, proudění krve různými cévními oblastmi
Fyziologie respiračního systému: plicní ventilace, výměna plynů v plicích, přenos O2 a CO2 krví, regulace dýchání.
Fyziologie endokrinního systému: principy endokrinních regulací, hypofýza, štítná žláza, příštítná tělíska, kůra nadledvin, dřeň nadledvin, hormony pankreatu, pohlavní hormony.
Gastrointestinální systém: žaludek, pankreas, játra, tenké střevo, tlusté střevo.
Fyziologie ledvin a cest močových: glomerulární filtrace, funkce tubulů, regulace činnosti ledvin, mikce. Regulace acidobazické rovnováhy.
Fyziologie je předmět zaměřený na získávání znalostí o funkci zdravého organismu a vysvětluje vlastnosti a mechanizmy fungování lidského těla. V úvodu předmětu je pozornost věnována základním obecným mechanismům fungování všech živých tkání.
Poté je výuka členěna do částí zaměřených na popis funkce jednotlivých orgánových systémů: kardiovaskulární systém a krev, dýchání, vylučování, endokrinní fyziologie, neurofyziologie a fyziologie trávícího systému. Cílem předmětu je získání základních znalostí o fungování jednotlivých orgánových systémů zohledňující znalosti požadované pro získaní kvalifikace radiologického asistenta.