Obsahové zaměření výuky:
Úvod do studia pedagogiky, charakteristika pedagogiky jako vědní disciplíny.
Struktura pedagogických disciplín, vztah pedagogiky k jiným vědním disciplínám, základní pedagogické pojmy.
Otázky výchovy, činitelé ovlivňující vývoj jedince, osobnost vychovatele.
Vývoj pedagogického myšlení, vývoj pedagogických idejí (pedagogické myšlení a výchova v období starověku, středověku, v období humanismu a renesance, pedagogický realismus, pedagogika 19. století).
Současné trendy ve výchově a vzdělávání.
Cíle a obsah edukace v ošetřovatelství.
Kategorizace edukačních cílů.
Vyučovací metody, formy vyučování.
Plánování výuky, evaluace, reflexe.
Identifikace individuální potřeby edukace u klienta/pacienta.
Principy pro tvorbu edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů, aplikace nových znalostí a dovedností pacientem (zopakování, předvedení), volba místa a času pro edukaci, vyhodnocení efektivity edukace.
Učební pomůcky v teorii a praxi vyučování a učení.
Moderní technické prostředky edukace.