Předmět prezentuje možnosti terapie v různých klinických oborech u vybraných specifických onemocnění v dospělém věku. Student se seznamuje s problematikou daného oboru (ortopedie, interní medicína, neurologie, chirurgie a další.) resp. s konkrétními typickými případy. Obsah plynule navazuje na témata předmětů Fyzioterapeutické metodiky, Obecné metody z 1. ročníku následného magisterského studia.
Student po předmětu Fyzioterapie v klinických oborech by měl mít následující dovednosti a kompetence:
Měl by být seznámen s problematikou daného klinického oboru (obecně), pochopit odlišnosti přístupu (dle věku pacienta, dle fáze léčby, dle možných komorbidit)
Studentovi jsou předneseny nejčastější případy, kazuistika je demonstrována na pacientovi lékařem a/nebo fyzioterapeutem, případně provedena video-analýza
Student by měl umět daného pacienta systematicky vyšetřit a daná data interpretovat a udělat závěr z vyšetřen í
Student by měl umět charakterizovat typického pacienta (typiklinických oborů) a znát jeho potřeby
Na základě vyšetření je student schopen stanovit cíl terapie (krátkodobý a dlouhodobý)
Student je seznámen indikací a kontraindikací fyzioterapie; u akutního lůžka –sledování dat u monitorovaného pacienta
Stručná charakteristika předmětu:
Student dostává informace, které charakterizují příslušný klinický obor a jsou prezentovány nejčastější kazuistiky. Vždy je v rámci předmětu předneseno téma z pohledu lékaře, na které navazuje sdělní fyzioterapeuta. Fyzioterapeut vysvětlí péči o daného pacienta, demonstruje na skutečném případu, případně na videu. Fyzioterapeut klade důraz na vyšetření, postup terapie, závěrečné zhodnocení efektu terapie. Hlavní témata předmětu jsou: Spolupráce lékaře a fyzioterapeuta při ošetření pacienta s poruchou v pohybovém aparátu, u pacienta se skoliózou. Spolupráce fyzioterapeuta a lékaře u postpoliomyelitického syndromu, u cerebellárlní ataxie, po cévní mozkové příhodě, u pacienta s degenerativním neurologickým onemocněním a u pacienta s poruchou vestibulárního aparátu. Metodické postupy v pneumologii. Funkční vyšetření a terapie kardiorespiračních poruch v dospělém věku, u pacienta s interní diagnózou. Metodické postupy lékaře a fyzioterapeuta u popálenin.
Předmět prezentuje možnosti terapie v různých klinických oborech u vybraných specifických onemocnění v dospělém věku. Student se seznamuje s problematikou daného oboru (ortopedie, interní medicína, neurologie, chirurgie a další.) resp. s konkrétními typickými případy. Obsah plynule navazuje na témata předmětů Fyzioterapeutické metodiky, Obecné metody z 1. ročníku následného magisterského studia.
Student po předmětu Fyzioterapie v klinických oborech by měl mít následující dovednosti a kompetence:
Měl by být seznámen s problematikou daného klinického oboru (obecně), pochopit odlišnosti přístupu (dle věku pacienta, dle fáze léčby, dle možných komorbidit)
Studentovi jsou předneseny nejčastější případy, kazuistika je demonstrována na pacientovi lékařem a/nebo fyzioterapeutem, případně provedena video-analýza
Student by měl umět daného pacienta systematicky vyšetřit a daná data interpretovat a udělat závěr z vyšetření
Student by měl umět charakterizovat typického pacienta (typiklinických oborů) a znát jeho potřeby
Na základě vyšetření je student schopen stanovit cíl terapie (krátkodobý a dlouhodobý)
Student je seznámen indikací a kontraindikací fyzioterapie; u akutního lůžka –sledování dat u monitorovaného pacienta
Stručná charakteristika předmětu:
Student dostává informace, které charakterizují příslušný klinický obor a jsou prezentovány nejčastější kazuistiky. Vždy je v rámci předmětu předneseno téma z pohledu lékaře, na které navazuje sdělní fyzioterapeuta. Fyzioterapeut vysvětlí péči o daného pacienta, demonstruje na skutečném případu, případně na videu. Fyzioterapeut klade důraz na vyšetření, postup terapie, závěrečné zhodnocení efektu terapie. Hlavní témata předmětu jsou: Spolupráce lékaře a fyzioterapeuta při ošetření pacienta s poruchou v pohybovém aparátu, u pacienta se skoliózou. Spolupráce fyzioterapeuta a lékaře u postpoliomyelitického syndromu, u cerebellárlní ataxie, po cévní mozkové příhodě, u pacienta s degenerativním neurologickým onemocněním a u pacienta s poruchou vestibulárního aparátu. Metodické postupy v pneumologii. Funkční vyšetření a terapie kardiorespiračních poruch v dospělém věku, u pacienta s interní diagnózou. Metodické postupy lékaře a fyzioterapeuta u popálenin.