Charles Explorer logo
🇬🇧

Research in Nursing

Class at Second Faculty of Medicine |
D1903006

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Obsahové zaměření:

* Přednášky:

- Úvod do výzkumu v ošetřovatelství, vymezení výzkumu, priority výzkumu v ošetřovatelství ve 21. Století.

- Metody a formy lidského poznávání, obecné principy poznávání - princip zákonitosti, princip prokazatelnosti, princip vztahů a vývoje a princip kauzality.

- Fáze vědeckého výzkumu, informační příprava na výzkum, výzkumný problém, proměnné, hypotézy, předvýzkum, validita a reliabilita měření.

- Interpretace výsledků výzkumu, jejich prezentace, závěrečná zpráva kvantitativního a kvalitativního výzkumu.

* Semináře:

- Kvalitativně aplikovaný výzkum, postup při kvalitativním výzkumu, metody kvalitativního výzkumu, výzkum životních událostí.

- Kvantitativní výzkum v ošetřovatelství, výzkumný soubor, měření, pozorování a škálování v ošetřovatelském výzkumu.

- Dotazník v ošetřovatelském výzkumu, struktura a konstrukce dotazníku, validita a reliabilita dotazníku.

- Nejběžnější metody zpracování dat, uspořádání dat a sestavování tabulek četností, grafické znázornění naměřených dat.

- Základní charakteristiky polohy.

- Základní charakteristiky variability, míry šikmosti a špičatosti, normální rozdělení.

- Statistické testy významnosti - závislost mezi měřenými jevy při nominálním měření. (2 hodiny)

- Statistické testy významnosti - závislost mezi měřenými jevy při ordinálním měření. (2 hodiny)

- Statistické testy významnosti - závislost mezi jevy při intervalovém nebo poměrovém měření. (2 hodiny)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a předpokládá aplikaci znalostí a dovedností získaných v ostatních ošetřovatelských a humanitních předmětech. Předpokládá určitou úroveň schopnosti kreativity. Naučí studenty základům kritického vědeckého myšlení: pochopení potřeby a významu vědeckého přístupu v ošetřovatelské praxi. Naučí je základním krokům výzkumného procesu, výběru vhodných metod, zpracování a vyhodnocování výsledků. Předmět bude realizován v rámci nepravidelné blokové výuky.

Obsahové zaměření přednášek a seminářů:

Úvod do výzkumu v ošetřovatelství, vymezení výzkumu, priority výzkumu v ošetřovatelství ve 21. Století.

Metody a formy lidského poznávání, obecné principy poznávání - princip zákonitosti, princip prokazatelnosti, princip vztahů a vývoje a princip kauzality.

Fáze vědeckého výzkumu, informační příprava na výzkum, výzkumný problém, proměnné, hypotézy, předvýzkum, validita a reliabilita měření.

Interpretace výsledků výzkumu, jejich prezentace, závěrečná zpráva kvantitativního a kvalitativního výzkumu.

Kvalitativně aplikovaný výzkum, postup při kvalitativním výzkumu, metody kvalitativního výzkumu, výzkum

životních událostí.

Kvantitativní výzkum v ošetřovatelství, výzkumný soubor, měření, pozorování a škálování v ošetř. výzkumu.

Dotazník v ošetřovatelském výzkumu, struktura a konstrukce dotazníku, validita a reliabilita dotazníku.

Nejběžnější metody zpracování dat, uspořádání dat a sestavování tabulek četností, grafické znázornění dat.

Základní charakteristiky polohy.

Základní charakteristiky variability, míry šikmosti a špičatosti, normální rozdělení.

Statistické testy významnosti - závislost mezi měřenými jevy při nominálním měření.

Statistické testy významnosti - závislost mezi měřenými jevy při ordinálním měření.

Statistické testy významnosti - závislost mezi jevy při intervalovém nebo poměrovém měření.