Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika ošetřovatelství

Předmět na 2. lékařská fakulta |
D1903008

Sylabus

OBSAHOVÉ ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘŮ:

- Zařazení didaktiky ošetřovatelství mezi pedagogické disciplíny.

- Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí v ošetřovatelství.

- Výukové cíle, jejich taxonomie a možnosti využití v ošetřovatelství.

- Organizační formy výuky.

- Výukové metody. RWCT metody.

- Materiální didaktické prostředky v ošetřovatelství.

- Projektování, realizace a evaluace výuky.

- Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.

- Hodnocení výsledků výuky.

- Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.

Anotace

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Je zaměřen na získání základních vědomostí z oborové didaktiky a jejich využití v práci sestry a při působení sestry v oblasti kvalifikačního a celoživotního vzdělávání. Rozšiřuje poznatky z oblasti výchovy a sebevýchovy a objasňuje vlivy, které přispívají k formování osobnosti. Seznamuje se zásadami efektivní výuky a hodnocení její účinnosti. Předmět vytváří předpoklady k vedení praktického vyučování ve studijních programech, kterými se získává způsobilost k výkonu zdravotnického povolání a v akreditovaných kvalifikačních kurzech v souladu s platnými právními předpisy. Předmět bude realizován v rámci nepravidelné blokové výuky.

Obsahové zaměření přednášek a seminářů:

Zařazení didaktiky ošetřovatelství mezi pedagogické disciplíny.

Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí v ošetřovatelství.

Výukové cíle, jejich taxonomie a možnosti využití v ošetřovatelství.

Organizační formy výuky.

Výukové metody. RWCT metody.

Materiální didaktické prostředky v ošetřovatelství.

Projektování, realizace a evaluace výuky.

Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.

Hodnocení výsledků výuky.

Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.

Didaktický projekt.