OBSAHOVÉ ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘŮ:
- Zařazení didaktiky ošetřovatelství mezi pedagogické disciplíny.
- Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí v ošetřovatelství.
- Výukové cíle, jejich taxonomie a možnosti využití v ošetřovatelství.
- Organizační formy výuky.
- Výukové metody. RWCT metody.
- Materiální didaktické prostředky v ošetřovatelství.
- Projektování, realizace a evaluace výuky.
- Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.
- Hodnocení výsledků výuky.
- Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Je zaměřen na získání základních vědomostí z oborové didaktiky a jejich využití v práci sestry a při působení sestry v oblasti kvalifikačního a celoživotního vzdělávání. Rozšiřuje poznatky z oblasti výchovy a sebevýchovy a objasňuje vlivy, které přispívají k formování osobnosti. Seznamuje se zásadami efektivní výuky a hodnocení její účinnosti. Předmět vytváří předpoklady k vedení praktického vyučování ve studijních programech, kterými se získává způsobilost k výkonu zdravotnického povolání a v akreditovaných kvalifikačních kurzech v souladu s platnými právními předpisy. Předmět bude realizován v rámci nepravidelné blokové výuky.
Obsahové zaměření přednášek a seminářů:
Zařazení didaktiky ošetřovatelství mezi pedagogické disciplíny.
Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí v ošetřovatelství.
Výukové cíle, jejich taxonomie a možnosti využití v ošetřovatelství.
Organizační formy výuky.
Výukové metody. RWCT metody.
Materiální didaktické prostředky v ošetřovatelství.
Projektování, realizace a evaluace výuky.
Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.
Hodnocení výsledků výuky.
Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.
Didaktický projekt.