- Aktivizace u dětí.
- Aktivizace u dětí v zdravotnickém zařízení.
- Charta práv hospitalizovaných dětí.
- Příjem dětí do zdravotnického zařízení.
- Nové přístupy v pedagogice volného času.
- Psychologické aspekty výchovy a aktivizace.
- Hra, herní terapie, herní terapeuti.
- Děti a volný čas v domácí péči a zdravotnické m zařízení.
- Pedagogika volného času.
- Hry u dětí a vzhledem k věku a jejich vplyv.
- Dobrovolnictví.
- Sociálně aktivizační služby.
- Náhradní rodinná a výchovní péče.
- Snížení stresu a strachu u dětských pacientů.
- Spolupráce s psychologem a sociálním pracovníkem.
- Psychická podpora u d ětských pacientů. Adaptační syndrom, hospitalizmus, separace.
- Specifika komunikace s dětským pacientem.
- Aktivizace a její formy: výtvarní činnosti, herní činnosti, keramické kurzy, tvůrčí činnost, loutková činnost, zdravotní klaun, canisterapie, hypoterapie.
- Certifikační program pro aktivizaci u dětí.
- Zařízení pro výchovu a aktivizaci děti.
- Programy pro aktivizaci.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí komplexu předmětů, které profilují absolventa pro výchovu zdravých i nemocných dětí různých věkových skupin. Student/ka se seznámí s technikami výchovné práce a získá praktické dovednosti potřebné pro výchovnou práci se zdravými a nemocnými dětmi, včetně spolupráce s ostatními odborníky, členy rodiny i s ostatními zdravotníky. Bude umět vytvářet herní aktivity, organizovat výchovné programy, vhodnou formou seznámit dítě s onemocněním a pomoci mu se s ním vyrovnat.
Předmět bude realizován v rámci nepravidelné blokové výuky.